شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 898599
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
قم هراسی

حوزه/ شهر قم و حوزه علمیه این شهر نقش اساسی در شکل‌گیری انقلابی داشتند که امروز منجر به تشکیل جبهه مقاومت در منطقه شده و راه را بر روی زیاده‌خواهی مستکبران و به‌خصوص استکبار جهانی بسته است.

خبرگزاری حوزه/ شهر قم نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت به‌طوری‌که نخستین جرقه‌های انقلاب در سال ۱۳۴۱ از قم زده شد و در واقع شهر قم مرکز اصلی و مغز متفکر جریان انقلاب بود که درنهایت در سال ۵۷ موجب پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

نکته مهم در این زمینه حضور و محور بودن روحانیون و قوانین اسلامی در پیروزی و استقرار انقلاب بود و علاوه بر این اولین جلسات و برنامه‌ریزی‌های آغاز مبارزات انقلاب با محوریت امام خمینی (ره) و حضور افرادی چون آیت‌الله مطهری، آیت‌الله مفتح، آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله بهشتی و...در حوزه‌های علمیه و مدرسه فیضیه شکل گرفت.

در واقع شهر قم و حوزه علمیه این شهر نقش اساسی در شکل‌گیری انقلابی داشتند که امروز منجر به تشکیل جبهه مقاومت در منطقه شده و راه را بر روی زیاده‌خواهی مستکبران و به‌خصوص استکبار جهانی بسته است.

در این میان یکی از توطئه‌های دشمنان نظام در طی دهه‌های گذشته ایجاد فاصله و گسست بین روحانیت و مردم بوده و از هر روزنه‌ای برای نیل به این هدف خود بهره جسته‌اند.

در طی این سال‌ها نمونه‌های فراوانی از این توطئه افکنی ها را شاهد بودیم که با درایت و ورود بزرگان و عالمان دینی از بین رفته است.

در ماه‌های اخیر نیز با شیوع بیماری کرونا شاهد نمونه عینی و جدیدی از این توطئه‌ها بودیم به‌طوری‌که بسیاری از معاندان و بدخواهان نظام در خارج از کشور به‌صورت گسترده و با شایعه‌سازی‌های فراوان نه‌تنها قم راه منشأ ویروس کرونا نامیدند، بلکه حوزه‌های علمیه و حضور طلاب چینی را عامل این بیماری عنوان کردند.

این شایعات به‌قدری گسترده و هدفمند در فضای مجازی منتشر شد که در برخی موارد حتی برخی از مسئولان را نیز به شک و شبهه انداخت که البته یکی از شگردهای اصلی در جنگ روانی و رسانه‌ای است.

فارغ از این‌که تعداد اندک طلبه‌های چینی که در قم مشغول به تحصیل بودند هیچ‌کدام به این بیماری مبتلا نشده بودند، هدف اصلی این توطئه‌ای افکنی ضربه زدن به قم و روحانیت بود که البته راه به‌جایی نبرد.

چراکه روحانیون و طلاب از همان روزهای اول شیوع این بیماری باوجود احتمال ابتلا به این بیماری خطرناک به‌صورت کاملاً داوطلبانه در خط مقدم مبارزه با این بیماری حضور یافتند، حضوری که با استقبال بسیار خوب بیماران و کادر درمانی همراه بود و تأثیرهای بسیاری زیادی در خنثی کردن توطئه‌های جند ساله معاندان نظام داشت.

علاوه بر این اظهارات اخیر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت مبنی بر این‌که شیوع کرونا هیچ ارتباطی با طلبه‌های چینی و قم نداشت، آب پاکی را بر دستان افرادی که از گذرگاه کرونا به دنبال ضربه زدن به قم و جایگاه روحانیت داشتند، ریخت.

محمدی - فعال رسانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha