جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 898940
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
image-20200426193930-1.png

حوزه/ امام جمعه امام زاده عبدالله آمل گفت: رهبرمعظم انقلاب فرمودند: « مادامی که آفتاب درخشان خدیجه‌ کبری و فاطمه‌ زهرا و زینب کبری (سلام الله علیهم اجمعین) می‌درخشد، طرح‌های کهنه و نو «ضدّ زن» به نتیجه نخواهد رسید».

حجت الاسلام حسین حسین زاده برسمنانی، با اشاره به عوامل و رموز موفقیت حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه (س) بعد از ازدواج با پیامبرخدا(ص) در سخت ترین و تلخ ترین دوران تاریخ اسلام، نقش بزرگی در حمایت از دین اسلام داشت، او در دوران رسالت رسول اکرم(ص) با حمایت های بالای مادی و والای معنوی خویش از ایشان در گسترش و تثبیت اسلام از خود نشان داده است. آن بانو الگویی بی نظیر برای همه خصوصا زنان جامعه بوده است.

امام جمعه امام زاده عبدالله آمل با اشاره به دلایل موفقیت حضرت خدیجه(س) در زندگی و اسوه شدن ایشان، افزود: اولین رمز موفقیت آن بانو عفت، پاکدامنی و حجاب  بود که او را در دوران جاهلیت لقب « طاهره » داده و به زن ارزش و عظمت داده بود.

وی افزود: در عصری که ارزش ضد ارزش و بی بند و باری ارزش محسوب می شده است، حضرت خدیجه(س) عفیفه و الگوی عفاف و پاسدار حیا، عفّت و پاکدامنی بوده است.

کارشناس مذهبی به نمونه ای از عفت و پاکدامنی آن بانو اشاره کرد و گفت: از جمله نمونه های عفّت و پاکدامنی ایشان، در زمانی بود که رسول خدا(ص) به امر الهی چهل شب را دور از همسر خود بود و در غیاب ایشان کمال عفاف و حجاب را مواظبت می کرد و  خودش می فرماید : «فَکانَ إِذَا جنَّتْنِی اللَّیلُ غطَّیتُ رَأْسِی وَ أَسْجَفْتُ سِتْرِی وَ غَلَّقْتُ بابِی؛ ( العدد القویة لدفع المخاوف الیومیة، رضی الدین علی بن یوسف بن المطهر حلی، کتابخانه آیت الله مرعشی قم، چاپ اول، ۱۴۰۸ق، ص۲۲۱).سرخود را در هنگام شب پوشانده و پردۀ در را انداخته و در خانه را می بستم.»

حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: « مادامی که آفتاب درخشان خدیجه‌ کبری و فاطمه‌ زهرا  و زینب کبری (سلام الله علیهم اجمعین)  می‌درخشد، طرح‌های کهنه و نو «ضدّ زن» به نتیجه نخواهد رسید».

امام جمعه امام زاده عبدالله آمل افزود: دومین رمز موفقیت حضرت خدیجه (س) عفت اقتصادی ایشان بود. آن بانو به عنوان قویترین، مطمئن ترین و مورد اعتمادترین تاجر معروف بود و تاجران را به کشورهای سوریه، فلسطین، مصر، حبشه و یمن می‌فرستادند.

وی بیان داشت: ایشان با جذب افراد امین،در اقتصاد مقاومتی و حتی جهش تولید و عزت اسلام و همیاری رسول خدا(ص) و احیای اسلام اصیل نقش بسزایی داشته است. تمام معاملات را براساس مبنای اسلامی بدون ربا و برمحور اقتصاد مقاومتی و عمدتا از طریق مضاربه انجام می داده است و این نهایت عفت و پاکدامنی در اقتصاد و معاملات بوده است و او را شهره آفاق نموده است.

کارشناس مذهبی افزود: دیگر رمز موفقیت خدیجه(س) را داشتن خاندانی گرامی که از شرافت و بزرگی ویژه ای برخوردار است و می شود و عنوان کرد که آن بانو در خانواده‏ ای خداپرست و مومن به آئین حضرت ابراهیم(ع) در مکه دیده به جهان گشود. پدر این بانوی مکرمه، «خُوَیلِد» فرزند اَسَد، و مادر ایشان، «فاطمه»، دختر زائده، از یکتاپرستان مکه بودند که از لحاظ نسبی با پیامبر اکرم(ص) پیوند دارند.

حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی گفت: ویژگی چهارم ایشان، بخشیدن اموال شخصی و ولایتمداری از رسول خدا(ص) است و او را مولی و صاحب اختیار خویش می دانست و بعد از ازدواجش با حضرت محمد(ص) تمام اموالش را به ایشان تحویل داد تا  برای پیشرفت و ترقی دین مبین اسلام هزینه کند. ایشان به اعتراف دوست و دشمن کسی نبود که مال و ثروت بیاندوزد و چیزی برای روز مبادا نگه دارد.

امام جمعه امام زاده عبدالله آمل افزود: در زندگی ایشان نقل شده است که هرگز درپی سودجویی های شخصی و بی حد و حصر نبود، همیشه به فقرا و نیازمندان کمک می کرد و او را «ام‌الصعالیک» و «ام الیتامی» می خواندند و سرانجام همه ی اموالش را در راه اسلام در ولایتمداری پیامبر خاتم صرف کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهزاد AE ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    مگر اون موقع شما تو عربستان تشریف داشتین .نوشته رو بگین ،همه بلدند ،ولی نوشته ها اکثرا درست نیستند ،و بیشتر ساختگی میباشند.