شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام توسلی نژاد

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از مجموع ۳ هزار طلبه و روحانی تحت پوشش مرکز خدمات، هزار و ۵۰۰ نفر طلاب و روحانیان اهل سنت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد توسلی نژاد، امروز در نشست مدیران و مسئولان حوزوی استان با نمایندگان منتخب مردم خراسان شمالی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از تحت پوشش بودن سه هزار طلبه و روحانی در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه علمیه، خدمات حداقلی ارائه می‌کند، اظهار کرد: مرکز خدمات همه روحانیان سطح استان را تحت پوشش داشته و خدمات ضروری ازجمله بیمه پایه، بیمه تکمیلی، تسهیلات قرض‌الحسنه و خدمات فرهنگی را به آنها ارائه می‌کند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان شمالی با اشاره به تحت پوشش بودن ۳ هزار طلبه و روحانی در استان، اظهار کرد: همه طلاب استان بیمه به‌جز طلاب مجرد جدیدالورود هستند.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد با اشاره به ارائه خدمات مساوی به طلاب شیعه و اهل سنت در استان، افزود: از مجموع ۳ هزار طلبه و روحانی تحت پوشش مرکز خدمات، هزار و ۵۰۰ نفر طلاب و روحانیان اهل سنت هستند که از این مرکز خدماتی از قبیل بیمه، تسهیلات و سایر خدمات را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بودجه این مرکز به‌صورت استانی و کشوری تأمین می‌شود، افزود: از نمایندگان مجلس توقع می‌رود مدافع بودجه مرکز خدمات حوزه علمیه باشند، زیرا روحانیان متولی اصلی کار فرهنگی در استان و جامعه هستند و اگر تقویت شوند فرهنگ جامعه هم تقویت می‌شود.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی بر پایه ایمان مردم استوار بوده و اگر این پایه تضعیف شود ما عقبه فرهنگی نخواهیم داشت که این مانایی و افزایش این ایمان، بستگی به تلاش و کوشش طلاب و روحانیان دارد.

وی تصریح کرد: درواقع برکات تقویت نهادهای حوزوی به جامعه رسیده و موجب تقویت فرهنگ دینی مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد با اشاره به اینکه البته برخلاف تبلیغات سوء صورت گرفته، بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بسیار اندک است، افزود: اگر بودجه مرکز خدمات و کل حوزه علمیه کشور را جمع کنید به اندازه بودجه یک دانشگاه کشور نمی‌شود؛ ازاین‌رو از نمایندگان توقع می‌رود از این مسئله در مجلس دفاع کنند.

وی اظهار کرد: در داخل استان ما و مرکز مدیریت از نظر برخورداری از بودجه استانی شریک هستیم و متأسفانه در این استان از نظر بودجه‌ای هیچ توجهی به نهادهای حوزوی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد افزود: به‌عنوان‌مثال اکنون تمام استان‌های کشور، زمین گرفته و ساختمان مرکز خدمات حوزه علمیه ساخته‌اند و آماده بهره‌برداری است، اما در این استان برای دریافت زمین مورد نظر برای احداث ساختمان مرکز خدمات حوزه علمیه، همچنان درگیر هستیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان شمالی ادامه داد: قرار شد تغییر کاربری این زمین از فرهنگی به اداری انجام شده و روند احداث ساختمان مرکز خدمات در مرکز استان آغاز شود؛ اما هنوز این مهم انجام نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha