شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید افقهی

حوزه/ کارشناس مسایل بین الملل تصریح کرد: اقدام اخیر آلمان در خصوص تروریستی عنوان کردن حزب الله لبنان، تحت فشار آمریکایی ها صورت گرفته است.

سید هادی سیدافقهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته در ملاقاتی که اخیراً سفیر آلمان با وزیرخارجه لبنان داشته، گفته که ما اعلام نکرده ایم حزب الله لبنان سازمان تروریستی است، بلکه فعالیت های آن را در آلمان منع کرده ایم و این که فرق است بین ممنوعیت فعالیت یک تشکل تا این که آن را تروریستی بنامند.

وی افزود: با این حال وزیر خارجه لبنان به شدت از این اقدام آلمان گلایه کرده و تأکید کرده که حزب الله یک جریان مردمی و جهادی قوی علیه اشغالگری است و علاوه بر آن در دولت و پارلمان لبنان اعضای مهم و برجسته ای دارد و لذا این اقدام کشور آلمان به هیچ وجه درست نیست.

کاردار اسبق ایران در لبنان همچنین گفت: نکته جالب ماجرا این است که معمولاً در قضایا و درگیری های میان رژیم صهیونیستی با حزب الله، کشور آلمان به منظور تبادل اسرا و امور دیگر، نقش میانجی گرایانه را ایفا می کند و به نظر می رسد که این اقدام آلمانی ها در راستای خواسته صهیونیست ها و نیز فشار آمریکا صورت گرفته باشد.

وی بیان داشت: در همین اوضاع و احوال نیز سید حسن نصرالله نیز موضع گیری کرده و اعلام داشته که ما اساساً در آلمان تشکیلات رسمی و یا دفتر و بانک و فعالیت تجاری نداریم که از این بابت بخواهیم متضرر شویم و بنابر این مشخص است که این اقدام سیاسی در راستای خواسته های رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام شده است.

سیدافقهی افزود: از این نکته نیز نباید غافل شد که به هر حال پس از جنگ جهانی، آلمان نیز همچون ژاپن به نوعی به مستعمره آمریکا تبدیل شده و آمریکایی ها بر این کشور نفوذ و سیطره خاصی دارند، کما این که بخش مهمی از رشد اقتصادی آلمان نیز زیر نظر شرکت ها و کارتل های آمریکایی صورت گرفته است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha