جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیمارستان

حوزه/ استاد حوزه گفت: خیلی‌ از کارکنان بیمارستان ها و مردم، در روزهای اول با دیدن طلاب در بیمارستان تعجب می‌کردند و این فکر در آنها به وجود آمده بود که این اقدام اختیاری نیست و طلاب مجبور به حضور در بیمارستان هستند؛ اما وقتی واقعیت ماجرا و جهادی بودن کار طلاب را درک کردند، روحیه تازه‌ای گرفتند.

حجت الاسلام سید محمد موسوی فراز از اساتید حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با بیان اینکه اقدامات جهادی طلاب زمان و مکان خاصی ندارد، اظهار داشت: در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از طلاب به مناطق مختلف و کم برخوردار کشور اعزام‌هایی در زمینه آگاه سازی مردم صورت گرفت که در آن برنامه‌هایی را در راستای کمک به اهداف انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اجرا کردیم.

وی افزود: پس از انتخابات که بحث کرونا شروع شد، این جمع کارهای جهادی خود را در سنگری دیگر ادامه داد و در اوایل شیوع این ویروس منحوس با حضور در بیمارستان فرقانی قم، ضمن عیادت از بیماران، از خدمات پرسنل و کادر بیمارستان نیز تقدیر کردند.

 استاد حوزه با بیان اینکه بیماران بستری به دلیل شرایط خاص، همراهی نداشتند، گفت: برای کمک به کادر بیمارستانی و کاهش اضطراب‌ها و خصوصا همراهی کردن بیماران، تصمیم بر آن شد تا با اعلام فراخوانی سراسری، از طلابی که مایل هستند به بیمارستان‌ها بروند، ثبت نام به عمل بیاید.

وی تصریح کرد: از طرفی تنهایی بیماران در آن شرایط اضطراب آنها را مضاعف می‌کرد، که خود زمینه ساز مشکلاتی برای آنها است و از طرف دیگر پزشکان و کادر درمانی هم به خاطر این آسیب‌ها و خطرها دارای وضع ویژه‌ای بودند و لذا پس از اعلام فراخوان، شاهد حضور پرشور طلابی بودیم که داوطلب خدمت رسانی در بیمارستان‌ها بودند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه طلاب قبل از حضور، ضمن آموزش‌های لازم با رعایت کامل مسائل بهداشتی وارد بخش می‌شدند، مطرح کرد: حال و هوای روزهای اول، ترکیبی از غربت و اضطراب بود، اما هر چه به جلوتر می‌رفتیم با کاهش اضطراب اولیه، آرامشی حاکم ‌شد.

وی ادامه داد: طلاب در این برنامه که به صورت مستمر در حال اجرا است، هر روز چند ساعتی را در خدمت بیماران حاضر می‌شوند و اگر کاری داشته باشند برای آنها انجام می‌دهند و پیام‌های آنان را منتقل می‌کردند و حتی گوش شنوایی برای درد دل‌های بیماران بودند.

 استاد حوزه، حضور در جمع بیماران را توفیقی از جانب خداوند عنوان کرد و گفت: این حضور برای بنده و همه طلاب بسیار سازنده بود، چرا که با چشم خود ضعف انسان و نزدیکی به مرگ را دیدیم.

وی تاکید کرد: البته باید از پزشکان و پرستاران و کادر درمانی نیز تقدیر ویژه‌ای داشته باشیم که به معنای واقعی کلمه در خط مقدم این جبهه در حال خدمت رسانی هستند و لذا حضور طلاب در کنار این عزیزان، این پیام را منعکس کرد که همه مردم مجاهدت‌های کادر درمان را می‌بینند و قدردان زحمات آنها هستند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه اقدام با اخلاص طلاب جهادی، باعث شد تا حس بدی که نسبت به قم ایجاد شد، ترمیم شود، ابراز کرد: خیلی‌ از کادر بیمارستان و مردم، در روزهای اول با دیدن طلاب در بیمارستان تعجب می‌کردند و این فکر در آنها به وجود آمده بود که این اقدام اختیاری نیست و طلاب مجبور به حضور در بیمارستان هستند؛ اما وقتی واقعیت ماجرا و جهادی بودن کار طلاب را درک کردند، روحیه تازه‌ای گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha