شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: دولت آمریکا که همیشه می خواهد توهم «کدخدایی» اش را به دنیا نشان بدهد، اکنون در مقابل ویروس کرونا فلج شده است.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: یکی از مباحث مهم و مورد بحث در موضوع روزه بحثروزه داری در این شرایط خاص است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: متاسفانه برخی از پزشکان با دستاویز قرار دادن بیماری کرونا، روزه داری را عامل ریسک پذیری بیشتری در بحث ابتلا به این ویروس عنوان می کنند که پایه عملی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روزه داری و کرونا دو مقوله کاملا جدا از هم هستند و مقایسته این دو دور از منطق است، افزود: اگر خوب به توصیه های کارشناسان و پزشکان در بحث کرونا دقت کرده باشیم، مباحثی که ایشان در بحث جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا مطرح می کنند و در مقابل مباحثی که در بحث شرایط روزه داری بیان می شود، هیچ سنخیتی با هم ندارد.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: همان طوری که شرع مقدس اسلام و شیعه تعیین کرده است، روزه داری شرایطی خاص خود دارد که اتفاقات این شرایط با مقتضایات زمان پیش می رود و بی شک با توجه به روزه بودن دین اسلام و به ویژه مذهب به حق شیعه، هرگز نمی توان ادعا کرد که روزه داری زمینه ابتلا به کرونا و حتی دیگر بیماری ها را افزایش می دهد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: کرونا با وجود این که ضربه بزرگی به جهان کنونی وارد کرد، فوایدی نیز داشته است که مهمترین آن اینکه نشان داد بسیاری از گردن کشان و ابرقدرت های جهان که همیشه لاف قدرت و برتری می زنند چگونه در عرض چند هفته به وسیله این ویروس زمین گیر شدند.

این استاد حوزوی ادامه داد: دولت آمریکا که با اعتماد به نفس خاص خود همیشه می خواهد توهم «کدخدایی» اش را به دنیا نشان دهد، اکنون در مقابل ویروس کرونا عملا فلج شده است.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با تقدیر و تشکر از گروه های جهادی و  کادر درمانی، عنوان کرد: ملت ایران به ویژه پزشکان، پرستاران و... نشان دادند که با اراده و عزم راسخ می توانند در مقابل این بیماری پیروز شوند و مقایسه آمارهای مبتلایان و درگذشتگان این بیماری در ایران با کشورهای به ظاهر توسعه یافته مبین این امر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha