چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه، پیشنهاد داد که انجمن خیرین کتاب و کتابخوانی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در جلسه ای با خانم فاطمه محمدبیگی، مدیر کل کتابخانه های استان قزوین، گفت: ارتباط بین حوزه علمیه قزوین و نهاد کتابخانه ها در استان می تواند زمینه ای برای ارتقای بیش از پیش سطح فرهنگ جامعه و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه کتابخوانی از موضوعات مهمی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید جدی دارند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قزوین از ظرفیت های خوبی برای حمایت از این امر مهم برخوردار است و با تعامل و ارتباط دو مجموعه می توان گام مؤثری در گسترش فرهنگ مطالعه برداشت.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای ضروری در جامعه توجه به امر کتابخوانی است، همان طور که غذای جسم مورد توجه است غذای روح هم باید مورد توجه قرار گیرد و همه باید برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در سطح جامعه به ویژه طلاب و جوانان تلاش فراوان داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: دسترسی راحت مردم به کتاب و منابع غنی گام بزرگی در توسعه کتابخوانی است و باید اقدامات لازم در این راستا برداشته شود.

استان قزوین فاقد کتابخانه شاخص و ملی است

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به نیاز استان به یک کتابخانه ملی و استاندارد بیان کرد: استان قزوین باید یک کتابخانه ملی و شاخص  داشته باشد تا بتواند نیاز جوانان، دانشجویان و طلاب را در عرصه های مختلف مطالعه برآورده کند.

وی افزود: استان قزوین انجمن خیرین کتاب و کتابخوانی تشکیل شود تا بتوانیم در این راستا  گامهای مؤثری برداریم.

خانم دکتر فاطمه محمدبیگی مدیر کل کتابخانه های استان قزوین هم در این جلسه گفت: شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال گذشته موجب تعطیلی کتابخانه های عمومی استان شد، ولی خللی در خدمت رسانی کتابخانه ها به آحاد مردم وارد نکرده و کارکنان این نهاد به خوبی توانسته اند با برنامه های متعدد فرهنگی حضور پر رنگی در فضای مجازی داشته باشد.

مدیر کل کتابخانه های استان قزوین افزود: کتابخوانی نقش مهم و مؤثری در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه دارد و مردم باید نگاه ویژه ای به کتاب و کتابخوانی داشته باشند و این مسئله به عنوان یک نیاز و احساس دائمی و روزانه در میان عموم رایج شود.

وی ادامه داد: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه وترویج فرهنگ کتابخوانی است و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یک عزم همگانی را می طلبد.

محمد بیگی با اشاره به ظرفیت های حوزه  علمیه و روحانیت در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: حوزه علمیه قزوین از زمان تأسیس تاکنون همواره مرکز ترویج علوم اسلامی و خاستگاه علمای بزرگی بوده است و  این نهاد در ترویج فرهنگ مطالعه و پرورش استعدادها بسیار مفید و سودمند است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha