پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 900858
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
حجت الاسلام کیخا

حوزه/ حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه باید از پناه بردن و توکل به غیر خدا توبه کنیم، گفت: خداوند بندگان را دوست دارد و با توبه گناهان را می بخشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در شیراز، حجت الاسلام محمد کیخا، در مراسم احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که در مسجد خاتم شیراز برگزار شد، ماه رمضان را، ماه بیداری انسان از خواب غفلت دانست و اظهار داشت: اگر انسان در این دنیا عمل صالح انجام داد و تلاش کرد تا در مسیر هدایت انبیا قرار گیرد، مشخص می شود که در خواب غفلت فرو نرفته است، اما اگر انجام کار خیر و عمل صالح را آن طور که شیطان می خواهد به روزهای دیگر و زمان نامشخص موکول کرد آن زمان است که به خواب غفلت رفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) می فرماید: انسان بیدار آن شخصی است که اگر اجل حتمی نبود از شوق بهشت یا از ترس جهنم می میرد، پس از مرحله بیدار شدن از خواب غفلت مرحله توبه است که انسان باید آن را از روی دل نه فقط زبان انجام دهد.

کارشناس مذهبی، شناخت گناهان کبیره را یکی از ارکان های مهم هنگام توبه کردن برشمرد و عنوان کرد: شناخت گناهان کبیره از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه کسی که قصد دارد توبه کند و دیگرمرتکب‌گناه نشود، باید گناهان را هم بشناسد.

وی به تبیین معنای توبه پرداخت و خاطرنشان کرد: بازگشت به سوی خداوند و پشیمانی از گناه همان توبه است، بنابراین اگر انسان توبه کرد و از کردهای بد خود پشمان شد آن زمان از خواب غفلت بیدار شده است؛ ماه رمضان نیز بهترین فرصت برای توبه است.

کیخا با تصریح اینکه باید از پناه بردن و توکل به غیر خدا توبه کنیم، افزود: خداوند بندگان خود را دوست دارد و با توبه گناهان را می بخشد.

وی در پایان بیان داشت: انسان در زندگی برای برطرف شدن مشکلاتش دست به دامان بسیاری از افراد می شود اما باید دست به دامان خدا شد و پس از این از غیر خدا مدد نجوییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • yrazmian IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    ایشون یک استاد و شاگرد مشتاق به تمام معنا هستند