شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام طباطبایی

حوزه/ چندی پیش یکی از مسئولان فرهنگی استان خوزستان، در پخش زنده ایستاگرام بیش از یک ساعت در رابطه با موضوعات متخلفی از جمله موسیقی صحبت و نسبت به یک خواننده مقیم آمریکا ابراز علاقه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، چندی پیش یکی از مسئولان فرهنگی استان خوزستان، در پخش زنده ایستاگرام بیش از یک ساعت در رابطه با موضوعات متخلفی من جمله موسیقی صحبت کرد.

اما صحبت های او به عنوان رئیس حوزه هنری استان خوزستان حاشیه هایی را هم به همراه داشت.

  سیدشهاب‌الدین طباطبائی، در صحبت هایش که شاید قریب به ۹۰ دقیقه طول کشید، در رابطه با یکی از خواننده های ایرانی مقیم آمریکا ابراز علاقه کرد و گفت: من به این خواننده علاقه دارم. من معین را به عنوان یک خواننده خوب و فوق العاده. یک خواننده ای که به مخاطب احترام می گذارد، به موسیقی و شعر احترام می گذارد قبول دارم.

بعد از انتشار صحبت های مسئول حوزه هنری استان خوزستان، واکنش های زیادی از سوی دغدغه مندان به هنر انقلابی در خوزستان ایجاد شد.

برخی به سابقه مدیریتی او در حوزه هنری خرده گرفته و برخی دیگر نیز بیان چنین جملاتی را برگرفته از تفکر غیرانقلابی او دانسته اند.

اما یکی از بیشترین انتقاداتی که صورت گرفته، بر می گردد به سازمان تبلیغات و عدم نظارت کامل این سازمان بر عملکرد حوزه هنری! که در این رابطه حجت الاسلام روح الله حریزاوی،  معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «به دلیل سؤالات مکرر عزیزان خوزستان و سایر دغدغه مندان مؤمن و متعهد باید عرض کنم صرف نظر از محتوای غیر قابل تأیید این گفت وگو، اشکال ساختاری سبب می شود که سازمان تبلیغات نتواند پاسخ‌گوی عملکرد عزیزان حوزه هنری باشد».

پیش از آن نیز، حجت الاسلام نبی زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان هم گفته بود: اساسا حوزه‌ هنری در استان‌ها زیر نظر ادارات کل‌ تبلیغات اسلامی استان ها نیستند و مستقیما از مرکز توسط ریاست حوزه هنری کشور جناب آقای مومنی شریف اداره می شوند، لذا هیچ‌گونه ارتباط کاری و اداری بین اداره کل تبلیغات اسلامی استان و حوزه هنری استان وجود ندارد.

دوماً چنین دیدگاهی از هیچ مسئول فرهنگی پذیرفته نیست. اینکه مدیری در نظام اسلامی ای که برای ایجاد تمدن عظیم اسلام در جهان طرح‌ریزی می‌کند، بیاید و درخصوص یک خواننده لس‌آنجلسی به این صورت اظهار نظر کند، به هیچ عنوان شایسته نبوده و مردود است.

به هر حال، همانطور که شاعر پارسی گو سروده است:

برون آمد ز لب چون حرف ...    دیگر برنمی گردد

به زندانِ صدف ...     از گوش، گوهر بر نمی گردد

زمینِ خاکساری ...             خودنمایی بر نمی دارد

که اینجا می کشد گردن ... که بی سر بر نمی گردد

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    پارسی گو یعنی چه؟ بنویسید فارسی گو مگر خدای ناکرده سگ بسته اید که پارس می کند؟