شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خامسی

حوزه/سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان یزد گفت: در جلسه کمیته تطبیق ستاد استانی مقابله با کرونا، نحوه فعالیت مجدد برخی از اصناف مورد بررسی قرار گرفت و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم در این رابطه تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، فخرالسادات خامسی، پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت اجرای مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: تصمیمات ‌گرفته شده در این ستاد به منظور حفظ سلامتی مردم استان و ایجاد و حفظ آمادگی برای مقابله با شیوع ویروس کروناست.

وی ادامه داد: ‌بنابر مصوبه این کمیته برگزاری هرگونه مراسم جشن، عروسی و ترحیم در همه تالارها، رستوران ها، سالن های پذیرایی و سایر اماکن مربوطه روباز و ‌مسقف استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سخنگو و رئیس کمیته تطبیق ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: همه مراکز بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند از ششم خرداد ماه سال جاری با ۵۰ درصد ظرفیت‌، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت پذیرش افراد زیر ۱۵ سال فعالیت خود را در سطح استان آغاز کنند.

‌خامسی با بیان اینکه مجوز فعالیت پارک‌های بازی با ۵۰ درصد ظرفیت و فقط ویژه وسایل بازی انفرادی نیز صادر شده است، افزود: تا اطلاع ثانوی تمام بازی‌های جمعی نظیر استخرهای آبی، ‌حوضچه های توپ، ‌سرسره های بادی و تونل در استان یزد تعطیل خواهند بود.

وی در رابطه با نحوه آغاز به‌کار مراکز عرضه مواد غذایی، ‌بیان کرد: رستوران‌ها، اغذیه فروشی و فست فودها هم می‌توانند با دو سوم ظرفیت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

وی صدور مجوز فعالیت قهوه‌خانه ها، ‌کافه تریاها و کافی شاپ‌ها بدون ارائه هرگونه مواد دخانی به ویژه قلیان و با ۵۰ درصد ظرفیت را از دیگر مصوبات کمیته تطبیق ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد.

سخنگو و رئیس کمیته تطبیق ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: ‌فعالیت تمامی اماکن ورزش‌های آبی،‌ استخر، ‌جکوزی و شنا و رشته‌های ورزشی که نیاز به مبارزه تن به تن و تماس و مواجه افراد با یکدیگر دارند، تا اطلاع ثانوی و زمان ابلاغ دستورالعمل کشوری ممنوع است.

خامسی ادامه داد: پیرو درخواست نمایشگاه های تجاری بین‌المللی منطقه‌ ‌یزد، بازگشایی این نمایشگاه با اولویت ‌برگزاری نمایشگاه های تخصصی از ابتدای تیرماه سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون عرضه هرگونه مواد غذایی در ‌کنار نمایشگاه، پس از تهیه و ابلاغ پروتکل های بهداشتی و تایید و موافقت مرکز بهداشت شهرستان بلامانع است و مسئولان نمایشگاه ملزم به نصب بنرهای آموزشی برای عموم مردم هستند.

وی افزود: همه کارگاه های قالی بافی غیرخانگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ تاییدیه کتبی از مرکز بهداشت شهرستان مربوطه مجاز به فعالیت می باشند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در پایان سخنان خود تأکید کرد: در همه واحدهای صنفی استان فعالیت افراد دارای علائم بیماری و یا مبتلای قطعی به ویروس کرونا ممنوع ‌می باشد و ادامه فعالیت آنها بعد از بهبودی کامل و مطابق با پروتکل های وزارت بهداشت و درمان، امکان پذیر است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha