سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 903426
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
مرکز اسناد انقلاب اسلامی

حوزه/ آیین رونمایی از کتاب «سند انتخاب» که از سوی «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» منتشر شده است، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی، مراسم رونمایی از کتاب «سند انتخاب» که توسط «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» منتشر شده است، با حضور حجت‌الاسلام «روح‌الله حسینیان» رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری و حجت الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم» امروز در کتابخانه عمومی «پارک شهر» برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینیان در ابتدای این مراسم اظهار داشت: ولایت جزء ماهوی اسلام است چه ولایت پیامبر (ص) و چه ولایت امیرالمومنین (ص) و بعد از آن ولایت فقیه. شبهه‌ای که بعد از رحلت پیامبر (ص) این بود که تشریع پایان می‌پذیرد، اما پاسخ شیعه این است که باب وحی بسته شده، اما انتقال علوم از پیامبر (ص) به امامان باز شده است. مسئله ولایت فقیه ادامه خاتمیت است که تا ظهور حضرت حجت ادامه خواهد داشت؛ وی در ادامه گفت: اینکه مردم حضرت امام را به رهبری خود انتخاب کردند به تقوی ایشان بستگی داشت و نه نیروی نظامی و... انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز کاملا دموکراتیک و مردمی بود که مانند آن در تاریخ بشر سابقه ندارد. ایمان مردم به چنین رهبری کاملا قلبی و دینی است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره توضیح داد: مشکل اساسی قدرت‌های دنیا که همواره مشکلاتی را بوجود می‌آورند این است که انتخاب دموکراتیک در آن کشورها وجود ندارد. تفاوت نوع مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی با سایر کشورهای جهان کاملا مشخص می‌کند که اگر مردم در انتخاب رهبر خود دخیل باشند چه ثمراتی به بار خواهد آورد. قدرتمندی و نفوذ رهبری انقلاب اسلامی ایران تا اندازه‌ای است که اغلب کشورهای دنیا به آن اذعان دارند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر به انقلاب‌هایی که در سایر کشورها روی می‌دهد نگاه کنید می‌بینید که بدون حضور رهبری مقتدر و مدبر با شکست مواجه می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینیان در خصوص محتویات کتاب «سند انتخاب» گفت: این کتاب یکی از پرسندترین آثار در خصوص انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری نظام اسلامی است. در واقع دلیل نگارش این اثر پاسخ به شبهه‌های بی‌شمار بدخواهان است که درباره رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وارد می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha