جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار ایت الله ناصری یزدی با امور مساجد

حوزه/ امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نباید امام جماعت مسجد تنها به اقامه نماز بپردازد، تصریح کرد: ائمه جماعات باید با افراد مختلف جامعه و خانواده‌های محل ارتباط داشته باشند و به مشکلات آنها رسیدگی کند و تلاش خود را برای رفع آن انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، ظهر امروز در نشست کارگروه رسیدگی به امور مساجد استان یزد که با حضور مسئول بسیج مساجد و مدیران کل اوقاف و تبلیغات اسلامی استان برگزار شد اظهار کرد:  الان در تمام دنیا وسایل جمعی و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیاری از وقت افراد به ویژه جوانان را می‌گیرند.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه افزود: باید این ایده و راه را به تمام جهان و به ویژه در بین مردم خودمان ترویج کنیم و امروز غرب به صورت بسیار سختی با مشکلات ناشی از کرونا درگیر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در مقابل همه مشکلاتی که غرب پیدا کرده در انقلاب اسلامی ایران روحیه‌های ایثار، از خودگذشتگی و مواسات بسیاری از مشکلات را رفع کرده است.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اینکه مساجد در اسلام از جایگاه و اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند گفت: مساجد باید دارای جذابیت های لازم در زمینه‌های معنوی و برنامه‌ها  باشد تا بتواند زمینه جذب افراد به ویژه جوانان را فراهم کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نباید امام جماعت مسجد تنها به اقامه نماز بپردازد، عنوان کرد: ائمه جماعات باید با افراد مختلف جامعه و خانواده‌های محل ارتباط داشته باشند و به مشکلات آنها رسیدگی کند و تلاش خود را برای رفع آن انجام دهند.

وی افزود: رفتار و برخورد یک روحانی و امام جماعت باید به گونه‌ای باشد که خود به خود زمینه جذب جوانان فراهم شود و اگر بخواهیم در مساجد موفق باشیم باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متعددی برگزار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: نباید نسبت به امور مساجد و ضرورت احیای کارکردهای آن بی توجه باشیم و حتما باید نسبت به احیای این کارکرد توجه لازم را داشته باشیم.

مسئول بسیج مساجد یزد: تمام برنامه‌های سپاه و بسیج، مسجد محور است 

در ادامه این نشست، سرهنگ دهقان، مسئول بسیج مساجد استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک هزار مسجد در استان یزد داریم که به صورت فعال فعالیت می‌کنند و اقامه نماز جماعت در آن انجام می‌شود.

مسئول بسیج مساجد استان یزد خاطرنشان کرد: در سطح شهر یزد هم ۴۳۸ مسجد فعال با امام جماعت داریم که  نماز جماعت در این مساجد اقامه می‌شود.

دهقان ادامه داد: از سال ۹۰ تمام برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و دیگر برنامه‌های سپاه با رویکرد مسجد محوری انجام می‌شود، از این رو سازمان بسیج مساجد در سپاه الغدیر استان یزد تشکیل و شروع به فعالیت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مساجد استان یزد هم بحث تشکیل بسیج دنبال شد که وظیفه آن سوق دادن پایگاه‌ها به داخل مساجد، فعال کردن مساجد در حوزه‌های فرهنگی، برقراری ارتباط خوب و مؤثر با هیئت امنای مساجد و انجام تمام برنامه‌های بسیج در مساجد است.

مسئول سازمان بسیج مساجد استان یزد با بیان اینکه مسجد تراز انقلاب مسجدی است که در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر عرصه‌های دیگر فعال باشد، افزود: جذب جوانان یکی از مهمترین مسائلی است که در مساجد باید دنبال شود و در این حوزه هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه کلاس‌های تابستانه بسیار خوبی برای جوانان در مساجد مختلف استان یزد در نظر گرفته شده است، گفت: این دوره‌ها از سنین نونهالان تا بزرگسالان برگزار می‌شود.

دهقان به تشکیل پایگاه‌های علمی در مساجد استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: تشکیل این پایگاه‌ها سبب شده که فعالیت‌های علمی بسیار خوبی در این شهرها انجام شود.

مسئول سازمان بسیج مساجد استان یزد با اشاره به اینکه هدف این است که تمام فعالیت‌های بسیج به صورت کامل از مساجد آغاز شود، اظهار کرد: مدتی بود که پایگاه‌های بسیج از مساجد خارج شد، ولی الان برنامه بر این است که همه پایگاه‌ها دوباره در مساجد مستقر شوند.

وی به اقدامات جهادی صورت گرفته در نقاط محروم به ویژه حاشیه‌ای شهرهای یزد اشاره کرد و گفت: این کارهای جهادی همه از مساجد شروع شد و هدف سپاه و بسیج در این حوزه فعال کردن و احیای کارکرد مساجد است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha