پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رحلت امام خمینی

حوزه/ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در بیانیه‌ای به‌مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد بیان داشت: ۱۴ و ۱۵ خرداد؛ تجلی پیوند تاریخی و دلبستگی میان امت و امام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در بیانیه‌ای در مورد ۱۴ و ۱۵ خرداد بیان داشت: ۱۴ و ۱۵ خرداد؛ تجلی پیوند تاریخی و دلبستگی میان امت و امام است.

متن بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن ارحیم

چهاردهم و پانزدهم خرداد، در تاریخ ملت بزرگ ایران، با نام و یاد حضرت امام خمینی «رحمةالله علیه» عجین است.

چهاردهم و پانزدهم خرداد ، مظهر پیوند جاودان و تاریخی و  اوج تجلی دلبستگی عمیق و ناگسستنی میان امام و امت و نشانی آشکار از تبعیت ، فرمانبرداری و دلدادگی حقیقی ملت از ولایت است، که این خود یکی از رموز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و بقاء نظام اسلامی در طول تاریخ معاصر بوده است.

سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و سالگرد یوم الله خونین قیام ۱۵ خرداد ، هر سال یادآور  بزرگ مردی از تبار رسول الله  و از تربیت یافتگان ممتاز و شایستۀ مکتب قرآن و عترت « علیهم السلام »  است.

 قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد، سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷ بود که باعث تسریع در روند شکل‌گیری مبارزات و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی شد.

قیام حضرت امام خمینی« رحمةالله علیه » علیه لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون بخش مهمی از مبارزات نهضت بزرگ ایشان ، علیه استبداد و استعمار ، ظلم و طاغوت نظام سلطه بود که در بهمن ۵۷ با نثار جان ، تعداد کثیری از مردم شهیدپرور ایران اسلامی به ثمر نشست و میوه جمهوری اسلامی ایران را به بار آورد.

حضرت امام خمینی «رحمةالله علیه » حقیقتی همیشه جاودان و خاموش‌نشدنی است که با هدایت‌های داهیانه خود در نهضت الهی‌اش پایه‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی شد به طوری که به فرموده مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»  « این انقلاب بی نام خمینی « رحمةالله علیه » در هیچ‌کجای جهان شناخته شده نیست.»

چهاردهم خرداد سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روزی که یادآور سوگ امت اسلامی در فراق عبد صالح خدا و اندوه فراموش ناشدنی رحلت جانگداز امام عظیم‌الشأن امت اسلامی و خاطره خدمات آن عالم کم‌ نظیر و آن مجاهد نستوهی است که با عزم و ارادۀ خویش جهان را مبهوت خویش ساخت. امام همان فقیهی بود که از دل حوزه علمیه قم برخاست و با بیدارگری خود حماسۀ جاودان ۱۵ خرداد را رقم زد و رنج سال‌ها تبعید را بر جان خرید و با هدایت‌گری‌های قرآنی خود، بنای رفیع انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی را بنیان نهاد.

بی‌تردید ، راه امام پس از تصمیم تاریخی و تاریخ ساز ، ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ مجلس خبرگان مبنی بر انتخاب شایستۀ مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی»  به رهبری انقلاب ، به درستی تداوم یافت .

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، ضمن تسلیت چهاردهم خردادماه سالروز رحلت امام عظیم‌الشأن انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام قیام خونین یوم الله پانزدهم خردادماه سال ۱۳۴۲، بر ادامه راه امام و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی تا رسیدن به اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی با تشکیل مجلس و دولت انقلابی و کارآمد و تکیه بر توان داخلی و بهره مندی از ظرفیت های متراکم مردمی به ویژه جوانان برومند این مرز و بوم و حرکت در مسیر استقلال و آزادی همراه با مدیریت جهادی و با راهبرد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید داخلی تأکید کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، در سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ۱۴ خرداد ، همگان را به استماع فرمایشات مهم مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»  در سی و یکمین سالگرد ارتحال آن امام همام ، دعوت کرد.

در ضمن روز پنج شنبه سالروز قیام خونین یوم الله ۱۵ خرداد ، مزار شهدای گرانقدر آن قیام در تهران و قم گلباران می شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha