سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 904170
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
نمازجمعه قم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان

حوزه/ استاندار قم گفت: از ابتدای تیرماه، نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قم اقامه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  بهرام سرمست از آغاز نماز جمعه قم از ششم تیرماه خبر داد و گفت:نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قم اقامه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مهدکودک ها، آموزشگاه ها، کلاس‌های دوره‌ای و مهارتی و همچنین کلاس‌های آموزش قرآن ، از هفته آینده ۲۴ خرداد بازگشایی می‌شوند.

استاندار به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: سینماها و مراکز هنری از اول تیر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تنها با ۵۰ درصد ظرفیت، مجاز به فعالیت خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه هنوز نمی‌توان پایانی برای کرونا متصور بود تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای شهروندان الزامی است و باید خود را با زندگی در شرایط کرونایی هماهنگ کنیم.

سرمست در ادامه به رشد و بالندگی پژوهشی در مقابله با کرونا پرداخت و گفت: از زمان شیوع کرونا به پیشرفت‌های چشمگیری در مقابله با این ویروس رسیده ایم، به طوری که امروز کشورما به لحاظ جایگاه علمی رتبه ۱۵ دنیا و رتبه نخست دنیای اسلام را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین به شیوع این بیماری در چنداستان کشور اشاره کرد و افزود : در قم وضعیت نسبتا آرامی را تجربه میکنیم، اما بازگشایی مراکز تجمع و حضور زائران و مسافران می‌تواند کنترل بیماری را سخت کند.

استاندار با تاکید بر اینکه در شرایط بی توجهی به این بیماری، کرونا دوباره شایع می‌شود گفت : متولیان مراکز تجمعی باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت اجرایی کنند و نهادهای نظارتی و مسئولان بهداشتی نیز به فعالیت این مراکز نظارت کاملی داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه بازگشایی سایر مراکز و مکان‌ها در دستور کار جلسات آتی ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دارد از مردم خواست با نهایت دقت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید روح الله مرتضوی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    خیلی خوب