شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رمان

حوزه/ جلد دوازدهم جاده جنگ، نوشته منصور انوری چاپ شد و به این ترتیب طولانی​‌ترین رمان ایرانی و برنده جوایز ادبی جلال و کتاب سال به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  اگرچه منصور انوری را با رمان تاکنون ۱۲ جلدی «جاده جنگ»‌اش می‌شناسیم، رمانی که به محض انتشار چندین جایزه از جمله کتاب فصل، قلم زرین و چهارمین دوره جایزه جلال را از آن خود کرد و از این حیث رکورد کسب جوایز را از نظر ارقام شکسته است اما اولین کتابی که از این نویسنده منتشر شد مجموعه داستانی بود با عنوان «مصافحه با ارواح» و مجموعه زندگینامه شهدا به نام «قربانگاه عشق».

غیر از این‌ها او «از عشق آباد تا عشق آباد»، «قلب تپنده» و «آشیانه عنقا» و چندین متن سریال و فیلم را هم که به مرحله تولید و پخش رسیده، نوشته است. اما «جاده جنگ» اثری است که همه منصور انوری را با این کتاب می‌شناسند.

«جاده جنگ» برخلاف آنچه گفته می‌شود، اثری سفارش شده از نهاد خاصی نبوده است و انوری خودش برای نوشتن تاریخ انقلاب دست به کار می‌شود. او می‌گوید: «البته من هر موضوعی که در راستای اهدافم باشد، می‌نویسم چه سفارشی و چه غیر سفارشی اما جاده جنگ سفارشی نبود. از آن جا که هر انقلابی رمان مخصوص خودش را دارد و برای همه انقلاب‌ها بدون استثنا رمان نوشته شده است من هم منتظر بودم که خبر نوشتن رمان انقلاب اسلامی را بشنوم اما وقتی دیدم خبری نشد و پرس و جو کردم متوجه شدم هنوز کسی برای نوشتن این رمان اقدام نکرده است، برای همین شروع کردم به نوشتن رمان جاده جنگ».

گفتنی است: جلد دوازدهم جاده جنگ، نوشته منصور انوری چاپ شد و به این ترتیب طولانی ​ترین رمان ایرانی و برنده جوایز ادبی جلال و کتاب سال به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha