دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهادت امام صادق

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تسلیت شهادت حضرت امام صادق(ع) گفت: سیره‌ی عملی امام(ع) همچون نهری جاری انسان‌های تشنه را سیراب می‌سازد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع) گفت: سیره‌ی عملی امام صادق (ع) همچون نهری جاری انسان‌های تشنه را سیراب می‌ کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: ایشان همچون اجداد طیبینش در اوج بندگی و عبودیت قرار داشتند و در امور اجتماعی و علمی شخصیتی بزرگ بودند که نه تنها پیروان مکتب تشیع بلکه سایر مذاهب اسلامی از وجود علمی آن امام بزرگوار بهره‌مند شدند.

وی افزود: از خدمات ویژه امام صادق(ع) به جهان بشریت و تشیع مقابله جدی با نحله‌ها و فرقه‌های انحرافی و اعتقادی بود که در این خصوص شاگردان مبرزی تربیت کردند تا به وسیله آن‌ها به مقابله با انحرافات فکری و اعتقادی بپردازدند.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: این خدمت حضرت امام صادق(ع) نه تنها برای زمان حیات ایشان، بلکه تا جهان باقی است در حال انجام است و امروزه قرن‌ها از آن زمان سپری می‌شود و عالمان و وارستگان دینی که تربیت یافتگان مکتب امام صادق هستند امروز در حال خدمت به جامعه بشری و تبلیغ و تبیین اسلام ناب هستند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ابراز داشت: یکی دیگر از آثار و خدمات شایان حضرت امام صادق(ع) احادیث و سخنان ارزشمندی است که به عنوان چراغی برای هدایت بشریت و سرمشقی برای هدایت و رستگاری آنهاست.
 وی با بیان این که احادیث و سخنان آن حضرت را در هر بابی که ورق بزنیم انسان را شیفته خواهد کرد، افزود: یکی از احادیث معروف و مشهور آن حضرت در مورد اهتمام به نماز است که می‌فرمایند شفاعت ما به کسانی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام سروستانی ابراز داشت: وقتی که خلفای بنی عباس در مقابل آرا و افکار نورانی آن امام بزرگ قرار گرفتند و مردم روز به روز به ایشان گرویدند، از ترس به خطر افتادن خلافت و حاکمیت خود آن امام را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نادری IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    بسیار خوب ومفید بود