یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ظهیری

حوزه/ عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان گفت: برنامه ریزی برای دروس فقه، اخلاق و حکمت مقاومت، حوزه خراسان را به مرجع مشخصی برای تامین پشتوانه نظری خط مقاومت تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر سید مجید ظهیری در دیداری که دکتر قاضی زاده هاشمی با حجت الاسلام و المسلمین عاملی، مدیر این حوزه در محل مرکز مدیریت داشت، با عنایت به جغرافیای وسیع سه استان بزرگ از کشور و جمعیت قابل توجه از طلاب و اساتید به اهمیت استقلال حوزه خراسان با حکم رهبر معظم انقلاب و همچنین اختیارات قانونی مربوط به ماده واحده مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و شناخت ظرفیت های این حوزه را زمینه ساز تعامل سازنده با قوه مقننه دانست.

مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به برخی ویژگی های ممتاز حوزه  خراسان همچون پرچمداری احیای سنت های کارآمد حوزه در کشور در کنار تاسیس مرکز نوآوری و شکوفایی دارای شتابدهنده های متعدد با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و طراحی شرکت های دانش بنیان طلبگی، محصولات ارزشمند این حوزه را ممتاز ارزیابی کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب و نشریه توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان در دوره مدیریت فعلی منتشر شده و مجموعه نفیس چهارجلدی تمدن نوین اسلامی از منظر مقام معظم رهبری یکی از این منشورات است.

ظهیری از تولید ۱۰ مجله علمی تخصصی گفت و با بیان اینکه مجله علمی تخصصی هنر و رسانه در سطح حوزه های علمیه کشور کم نظیر است، افزود: نتیجه تلاش های معاونان تحت رهنمودها، راهبری ها و مجاهدت های مدیریت حوزه به گونه ای بوده که امروز در برخی موضوعات مهم زمینه ساز مرجعیت حوزه علمیه خراسان شده است.

وی در زمینه زیرساخت های فناوری این حوزه که در سطح کشور کم نظیر است و برخی سامانه های آن هیچ نمونه مشابهی در حوزه ندارد، خاطر نشان کرد: به روز سازی موضوعات دروس خارج فقه به کمک هیئت های اندیشه ورز، از جمله پرداختن به موضوع ترنس ها، پیوند اعضا، موضوعات اقتصادی و غیره یکی دیگر از فعالیت های تحولی این حوزه است.

مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین ضمن اشاره به تشکیل جبهه سایبری در این حوزه اظهار کرد: حوزه خراسان با ایجاد شبکه مجازی با ۲۰۵ ادمین حدود ۴۳ هزار عضو دارد و این جبهه سایبری تحت عنوان «جمسا» شکل گرفته و برکات بسیار خوبی با یکپارچگی و سازماندهی انجام شده در بر داشته است.

وی افزود: یکی از کارهای صورت گرفته، برنامه ریزی برای دروس فقه، اخلاق و حکمت مقاومت است که حوزه خراسان را به مرجع مشخصی برای تامین پشتوانه نظری خط مقاومت در سوریه، لبنان، فلسطین و یمن تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha