سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضور روحانیون در روستاها

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول سال های اخیر به برکت حضور روحانیت در مناطق دورافتاده و محروم شاهد، رشد و توسعه یافتگی این مناطق هستیم، گفت: حضور روحانیت در روستاها علاوه بر برنامه های تبلیغی و فرهنگی، آثار و برکات دیگری را نیز با خود به همراه دارد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با اشاره به اهمیت تبلیغ و اطلاع رسانی دین در جامعه، گفت: گسترش مبانی دینی و اعتقادی در جامعه ظرفیت مناسبی برای مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان است.

وی با اشاره به این که رسالت مهم تبلیغی پس از پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) به علما و فقهای دینی سپرده شده است، افزود: در طول تاریخ با تلاش های شبانه روزی عالمان دینی، این امانت بزرگ الهی حفظ مانده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دستان پلید و شیطانی بسیاری در طول تاریخ تلاش کردند تا دین در میان ملت ها گسترش پیدا نکند، خاطرنشان کرد: از خودگذشتگی ها و مجاهدت های علما، دشمنان را ناکام گذاشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین و ارزش های الهی در سایه تلاش های شبانه روزی عالمان دینی حفظ مانده است، گفت: روحانیت در طول تاریخ همه سختی ها و مشکلات را با هدف حفظ و گسترش دین تحمل کرده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مشکلات هیچ گاه مانعی برای حرکت عظیم روحانیت در طول تاریخ ایجاد نکرده است، افزود: موانع موجود بر سر راه روحانیت، عزم این قشر اثرگذار برای برداشتن گام های مستحکم تر در مسیر پیش روی را بیشتر کرده است.

وی با اشاره به این که حضور روحانیت در رأس نهضت عظیم انقلاب اسلامی و همراهی ملت بزرگ ایران، رژیم منحوس پهلوی را به زباله دادن تاریخ فرستاد، گفت: هر گاه حضور روحانیت در اجتماع پررنگ بود، ارزش های الهی و معنوی در جامعه گسترش و آسیب های اجتماعی کاهش یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن همواره از حضور بابرکت روحانیت در اجتماع هراسان بوده است، افزود: روحانیت همواره با حضور خود در جامعه معنویت و ارزش های الهی را در کنار سایر برکات با خود به همراه داشته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول سال های اخیر به برکت حضور روحانیت در مناطق دورافتاده و محروم شاهد، رشد و توسعه یافتگی این مناطق هستیم، خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در روستاها علاوه بر برنامه های تبلیغی و فرهنگی، آثار و برکات دیگری را نیز با خود به همراه دارد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مبلغ طرح هجرت در سطح استان مشغول فعالیت های تبلیغی هستند، افزود: بررسی ها نشان داده حضور مبلغان دینی در هر منطقه ای آسیب های اجتماعی را کاهش و ارزش های الهی را افزایش داده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای رساندن پیام دین به جامعه در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در این روزهایی که جلسات و نشست های تبلیغی و فرهنگی در سطح کشور کمتر شده، می توان از این ظرفیت بالا در جهت تبلیغ و تبیین معارف الهی بهره گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha