جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حرم حضرت معصومه

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: حضرت معصومه(س) الگوی بصیرت و ولایتمداری برای زنان و دختران جامعه ما به شمار می روند.

حجت الاسلام علیرضا حسینی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت معصومه(س) ابراز داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی ولایتمداری، زهد و عبادت و عفت و پاکدامنی است که عشق و ارادت به ایشان به عنوان بانوی والامقام از خاندان عصمت و طهارت از نشانه های بارز ایمان به شمار می رود.

وی با بیان این که آدمی همواره نیازمند الگویی رفتاری و نمونه ای عملی است چرا که وجود الگوهای رفتاری نقش بسیار کلیدی در رشد و تعالی انسان ها دارند، افزود: بر اساس نظر کارشناسان امر، الگوپذیری به معنای فرآیند تبعیت از یک مدل عینی و راهنمای عمل در رفتار و کردار بوده و هرچند در همه دوره های زندگی انسان کم و بیش مطرح است، اما این مهم در دوره جوانی کارکردهای بیشتری دارد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: حضرت معصومه(س) هر چند دختر جوانی بودند، اما از حیث عبادت و تقوا، مسایل علمی و بصیرت اجتماعی و سیاسی در جایگاه بالایی قرار داشتند و همواره در مسیر حفظ و تقویت حریم امامت و ولایت حرکت می کردند که این ولایتمداری و بصیرت باعث شاخص تر شدن جایگاه بانوی کرامت در تاریخ اسلام و شیعه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تأسی به چنین الگوهایی چنانچه نقش و جایگاه زنان و دختران به خوبی در جامعه تعریف و تبیین شود، قطعاً هیچ گاه فعالیت اجتماعی زنان به یک آسیب و مشکل تبدیل نمی شود، بلکه به یک نقطه روشن و امیدوارکننده برای اجتماع بدل می گردد که به تعبیر حضرت امام (ره) زمینه سعادت آحاد مردم را فراهم می کند.

وی گفت: امروز به خصوص لازم است که ترویج فرهنگ خودباوری، حیا و حجاب در میان دختران، اصلاح نگرش های جامعه، خانواده و رسانه ها نسبت به آنان و نیز الگوگیری از سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha