جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: هنوز زیرساخت های لازم برای پیاده سازی آموزش مجازی در حوزه های علمیه فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی پیش از ظهر امروز در نشست معاونان مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار کرد: در ماههای اخیر بیماری کرونا تاثیر بسیار منفی بر روند آموزشی مراکز علمی و... کشور و استان کردستان داشته است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: مدارس علمیه نیز از این تاثیرات منفی به دور نبوده اند و از سوی دیگر زمان از بین رفتن این بیماری برای همه نامشخص است، لذا با توجه به این که پایان فعالیت ویروس کرونا در جامعه نامشخص است، حوزه های علمیه برای جلوگیری از انقتاع مباحث آموزشی از پتانسیل های موجود همانند فضای مجازی بهره ببرند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه آموزش مجازی هرگز نمی تواند اثرات مثبت آموزش حضوری را داشته باشد، گفت: با وجود اینکه خروجی آموزش در فضای مجازی پایین تر از آموزش حضوری است، ولی باید این وضعیت را در شرایط کرونایی قبول کنیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: در طول ماه های اخیر مدارس علمیه کردستان برای تداوم آموزش ها، به آموزش مجازی روی آورده ان، ولی باید اذعان کرد که هنوز زیرساخت های لازم برای پیاده سازی این روش در حوزه های علمیه فراهم نیست.

این استاد حوزوی ادامه داد: کرونا درس های زیادی برای همه مردم داشت، مهمترین درسی که برای ما حوزویان به دنبال داشت، این بود که باید خود را همیشه آماده شرایط غیرقابل پیش بینی کنیم.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه برای سال تحصیلی آینده از هم اکنون چاره اندیشی شود، اظهار داشت: قطعا اگر وضعیت بیماری کرونا کماکان بدین صورت ادامه داشته باشد، احتمال تداوم آموزش های مجازی در سیستم آموزشی کشور و حوزه های علمیه وجود دارد، لذا از متخصصین و نخبگان حوزه فضای مجازی می خواهیم که پای کار بیایند و از هم اکنون زیرساخت های لازم را در بحث آموزش از راه دور و فضای مجازی را فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha