جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس اجرای جهش و تولید را به معنای جلوگیری از تورم دانست و گفت: گران فروشی غیر از تورم است و با همکاری همه باید برای جلوگیری از آن تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه باید بیدار باشیم و از فرصتی که خداوند برای ما قرار داده نهایت استفاده را ببریم و آن را غنیمت بشماریم، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) می فرماید تا فرصت دارید برای حیات جاویدان عالم آخرت تلاش کنید.

وی همچنین در خصوص حدیث جنود عقل و جهل، افزود: خیر نخستین لشکر عقل از منظر امام صادق(ع) و جهل نخستین لشکر شر است، اما به بیان حضرت امام(ره) منظور از خیر و شهر حالت فطرتی که در افراد بوده است، هیچ فردی بدی نمی خواهد، اما باید حواس ها جمع باشد که خوب و بد را قاطی نکنند اما متاسفانه برخی همین کار را می کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس دومین لشکر عقل را ایمان برشمرد و تصریح کرد: برخی مواقع به خاطر تعصب دینی نکاتی را مطرح می کنیم که اینگونه نیست؛ خداوند در مرتبه نخست عقل را قرار داده است، چراکه هنگامی که عقل وجود داشت ایمان نیز وجود دارد، اگر ترتیب را جاگزین کردیم ضرر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مقابل ایمان نیز کفر قرار دارد، بیان داشت: در آیه دوم و سوم سوره انفال خداوند فرموده است، مومن کسی است که وقتی ضد خدا می شنود دلش می لرزد و خوف می کند، برخی مواقع می گویند فلان رئیس آمده نباید ترسید؛ اگر ایمان بود به جای ظاهر سازی جلو این و آن از خداوند می ترسیدند.

خطیب جمعه شیراز در خطبه دوم به سالروز بزگداشت احمد بن موسی(ع) اشاره و اضافه کرد: مسلما در درجه نخست برای شیرازی ها و همچنین همه مردم فارس و جنوب کشور وظیفه است که قدر در جوار این بزرگوار هستند را بدانند و احترام ویژه داشته باشند، چراکه وجود این بزرگوار در منطقه مایه برکت و لطف الهی است.

وی در خصوص هفته حقوق بشر آمریکایی هم عنوان کرد: آمریکایی ها اقدامات بسیاری علیه کشور ما و جهان اسلام کرده است، از سویی با پلاک های دوگانه ای خود را تبرئه و دیگران را محکوم کرده اند که باید پاسخگو باشند.

امام جمعه شیراز ضمن محکوم کردن اقدامات آمریکا، گفت: از گذشته تاکنون ظلم و بی احترامی از آمریکا دیده و می بینیم، که مسلما باید این ظلم ها را محکوم کنیم، البته این روزها مردم آمریکا هم این مورد رسیده اند که شعار می دهند «نمی توانیم نفس بکشیم».

وی در ادامه بیان داشت: آمریکا به دلیل اینکه نمی خواهد دست از ظلم بردارد، مرتبا فشار های اقتصادی را بر ما تحمیل می کند، همچنین اخیرا نیز به دلیل برجام، روباه صفتان اروپایی علیه ایران اطلاعیه دادند، البته ملت ایران همچنان مقاوم و استوار ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص مسائل اقتصادی نیز مطرح کرد: موضوع نخست گرانی و دوم فساد است؛ همه ما شاهد بوده ایم که در 40 سال گذشته مطالبه مبارزه با فساد از سوی مقام معظم رهبری بوده است، حتی در حکم آیت الله رئیسی نوشتند که با فساد مبارزه کنید.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد را با جدیدت خواستار هستیم و مردم نیز در راستای مبارزه با فساد از دستگاه قضائی حمایت جدی خواهند کرد.

خطیب جمعه شیراز، گرانی را  غیر از گرانفروشی دانست و عنوان کرد: اکنون در جامعه شاهد هر دو نیز هستیم؛ عده ای گران فروش هستند که امیدواریم خداوند آنان را هدایت کند، اما این گرانفروشی دلیل تورم نیست، درخواست ما از فرهیختگان این است که در این موضوع مطالعه کنند و عوامل گرانی را همه بشناسند.

وی با تصریح اینکه برای جلوگیری از گرانی باید همه اقدام کنند، بیان کرد: مردم با یک امیدی به نمایندگان مجلس رای داده اند، از این رو آنچه در توان دارند باید کمک کنند، البته آنان به تنهایی نمی توانند، همچنین دولت و قوه قضائیه نیز به تنهایی نمی توانند کاری انجام دهند و مردم باید آگاهانه کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام سال جهش تولید را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اجرای جهش تولید به معنای جلوگیری از تورم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha