جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احمد علیرضابیگی نماینده تبریز و عضو کمیسیون آموزش مجلس

حوزه/ نماینده تبریز در مجلس گفت: کارخانه‌ای که ۲۰ میلیارد معامله شده و دوغ تولید می‌کرد و هر بطری آن هزار تومان به فروش می‌رفت، ‌اما وقتی ارزش گذاری بورسی صورت گرفته، ارزش آن را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند و افرادی این سهام را به فروش رساندند و مردم هم سهام این کارخانه را خریداری کردند، در حالی که فروشنده سهام با پول مردم و سودی که به دست آورده از بازار خارج شده است.

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، در باره احتمال وجود حباب در بورس اظهار داشت: متأسفانه دولت آدرس غلطی به مردم داده است، چراکه کارخانه‌ای که ۲۰ میلیارد معامله شده و دوغ تولید می‌کرد و هر بطری آن هزار تومان به فروش می‌رفت، ‌اما وقتی ارزش گذاری بورسی صورت گرفته، ارزش آن را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند و افرادی این سهام را به فروش رساندند و مردم هم سهام این کارخانه را خریداری کردند، در حالی که فروشنده سهام با پول مردم و سودی که به دست آورده از بازار خارج شده است، چراکه پیش بینی می‌کرد نتیجه این موضوع افزایش قیمت‌ها خواهد بود که می‌توانم به افزایش قیمت دلار و مسکن اشاره کنم.

وی افزود: مردم هم اکنون درگیر موضوع احتمال ترکیدن حباب و یا نترکیدن حباب را مطرح می‌کنند، در حالی که این افزایش قیمت سهمی در جهش تولید که شعار سال جاری است، ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بهترین راه برای جمع آوری پول مردم و عدم گردن کلفتی برخی افراد آن است که نقدینگی موجود در جامعه باید برای تجلی مفهوم واقعی ملی شدن نفت مورد استفاده قرار بگیرد، در حالی که قبل از افزایش قیمت‌ها و شاخص‌ بورس، دوغ هزار تومانی به دلیل افزایش ارزش و سهام آن کارخانه به ۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

علیرضا بیگی گفت: مردم باید پول و ثروت خود را برای خرید سهام شرکت ملی نفت می‌آوردند و به این واسطه کمک می‌کردند تا بتوانیم فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بیشتری تولید کرده و از خام فروشی جلوگیری کنیم.

وی افزود: هم اکنون هزینه استخراج هر بشکه نفت ۱۵ دلار است و حدود ۳۰ دلار می‌خرند، در حالی که این قیمت نشان می‌دهد که ارزش استخراج ندارد، ولی ما بنزین صادراتی ایران به ونزوئلا را با طلا معاوضه می‌کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چرا ثروت مردم را برای عدم خام‌فروشی به کار نمی‌گیریم و ثروت مردم را به آنها بازنمی‌گردانیم؟ باید این اراده در دولتمان به وجود بیاید و مجلس نیز باید در این زمینه به دولت فشار بیاورد.

انتهای پیام/‌                                                                                                                                 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha