پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابراهیم اصغری
ابراهیم اصغری

حوزه/ یک تهیه‌کننده سینما گفت: شورایی باید روی محصولات شبکه نمایشی خانگی نظارت داشته باشد تا تولیدات این حوزه با ارزش‌های دینی و بومی‌مان مغایرتی نداشته باشد.

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره شرایط تولید در شبکه نمایش خانگی و این‌که تا چه حد در این بخش ارزش‌های دینی مد نظر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در ابتدای بحث باید بگویم با این نظر که شبکه نمایش خانگی به بهانه نظارت بیشتر برای متعهد بودن به ارزش های دینی باید زیر نظر صدا و سیما اداره شود موافق نیستم، چون اگر این اتفاق رخ دهد، مطمئن باشید بخش عمده‌ مخاطبان شبکه نمایش خانگی از دست خواهد رفت.

وی افزود: مخاطبان شبکه نمایش خانگی، خواست‌شان از تولیدات آن چیزی نیست که در تلویزیون می‌بینند، برای همین اگر مسئولیت این حوزه به سیما واگذار شود، مطمئن باشید مخاطبان به سوی تولیدات خارجی سوق پیدا خواهند کرد، آثاری که به لحاظ مفهومی هیچگونه نزدیکی با آموزه‌های دینی و اسلامی ندارند. برای همین با وجود برخی نقدها به تولیدات شبکه نمایش به نظرم باز هم این آثار بسیار بهتر از آن چیزی هستند که در آنسوی مرزها ساخته می‌شود، برای همین هم تاکید دارم خودخواسته تماشاگران را به سمت کارهای خارجی هدایت نکنیم.

تهیه‌کننده فیلم دفاع مقدسی «شور شیرین» تاکید کرد: بحث دیگری که در این رابطه باید مد نظر قرار گیرد به اقتصاد سینما مربوط می‌شود، چون این حوزه در شرایط فعلی به نوعی چراغ سینماها را با درآمدزایی که ایجاد می‌کند روشن نگاه داشته است، اما در صورت خاموش شدن این چراغ مطمئن باشید آسیب آن سینما را هم از بین خواهد برد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کاری باید انجام داد تا تولیدات شبکه نمایش خانگی بیشتر به ارزش‌های دینی و ملی پایبند باشند، اینگونه توضیح داد: در این زمینه باید یک شورای کارشناسی وجود داشته باشد تا نظارت دقیقی در این رابطه انجام دهد، البته نه آن شواریی که در تلویزیون شاهدش هستیم، زیرا شاید در رسانه ملی به لحاظ ظاهری ما نزدیکی بیشتری را مشاهده کنیم، اما به لحاظ مفهومی نکات چندان جالب توجهی در سریال‌های تلویزیون دیده نمی‌شود. برای مثال بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی با محور قتل و جنایت ساخته می‌شوند که در آن ارزشی را نمی‌توان یافت.

این سینماگر ادامه داد: حالا که از آسیب تولیدات شبکه نمایش خانگی حرف زدم می‌خواهم از یک خطر جدی در تولیدات تلویزیون هم سخن بگویم. در برخی از مجموعه‌های تلویزیونی نشان داده می‌شود که ثروتمندانی وجود دارد که با وجود پولدار بودن، متدین  هم هستند. در حقیقت این آثار می‌گوید ایرادی ندارد اگر در جامعه هم گرسنه و فقیر وجود داشته باشد هم پولدار، چون این امری طبیعی و غیر قابل اجتناب است و این موضوع کار را برای فرهنگ انقلابی کشورمان دشوار می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: از ارزیابی انجام شده می‌توان نتیجه گرفت تلویزیون و شبکه نمایش خانگی هر کدام به نحوی با آسیب‌هایی روبه‌رو هستند، اما راهکار همان شورای نظارتی است که بیان کردم، به شرطی که این شورا همانند شوراهای تلویزیون، سطحی و ظاهری عمل نکنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha