جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نگارش کتاب درک اسلام توسط پیشوای مسلمان هنگ کنگی

حوزه/ یانگ جینگ که تاکنون سه بار به زیارت خانه خدا رفته، با نوشتن کتابی با عنوان «درک اسلامی» به زبان چینی در هنگ کنگ، سعی در آشناسازی مردم با دین اسلام دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  scmp، پیشوای مسلمان اهل هنگ کنگ کتابی به زبان چینی برای درک اسلامی به نگارش درآورده است.

مسلمانان از دهه ۱۸۴۰ در هنگ کنگ حضور داشته‌اند و در سال‌های اخیر تعداد آن‌ها زیاد شده است. یانگ پیشوای هنگ کنگی سعی دارد دین اسلام را برای مردم توضیح دهد.

یانگ جینگ نویسنده کتاب «درک اسلامی» به زبان چینی می‌گوید آنچه این دین را از سایر مذاهب جدا می‌کند این واقعیت است که اسلام تمامی اجزای زندگی یک دین‌دار را لمس می‌کند.

یانگ ، ۵۶ ساله که تاکنون سه بار به زیارت خانه خدا رفته در این باره می‌گوید: این کاری است که انجام آن به عنوان یک مسلمان بسیار مهم است. وقتی به دیدن اماکن مذهبی می‌رویم و آنجا را با چشم خودمان می‌بینیم بسیار احساساتی می‌شویم. حضور در آنجا بسیار خاص است. و کار ساده‌ای نیست چرا که باید سالم باشیم و از منابع مالی کافی برای سفر برخوردار باشیم. به علاوه باید سفر امنی را رفته و به سلامت برگردیم.

 یانگ یکی از دو امام جماعت چینی و شیوای مسلمان در هنگ کنگ است و اخیراً کتابی با عنوان «درک اسلام» منتشر کرده است. این کتاب نه تنها یک کتاب نادر اسلامی به زبان چینی محسوب می‌شود بلکه آداب و رسوم اسلامی را به این زبان توضیح داده و همچنین تاریخچه مسلمانان این شهر را از اواسط قرن نوزدهم میلادی نقل می‌کند.

مسلمانان از آغاز دوره استعمار انگلیس در سال ۱۸۴۱ هنگام ورود از هند در هنگ کنگ زندگی کرده اند. بیشتر آنها سرباز بودند و تنها تعداد معدودی تاجر در میان آن‌ها حضور داشتند. امروز حدود ۱۲،۰۰۰ خانواده مسلمان در این شهر سکونت دارند که برخی از آنها از ساکنان اولیه هندی هستند.

جامعه مسلمانان رو به رشد مسجد جامع را ساخته است که در سال ۱۸۵۰ افتتاح شد. این مسجد سپس هنگام ایجاد  یک مسجد بزرگتر در سال ۱۹۱۵ تخریب گردید که تاکنون پابرجا بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha