جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعار سال مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ دکتر یاسی با تبیین شعار سال مرکز خدمات «شتاب در هدفمندسازی و غیرحضوری نمودن خدمات و خوداتکایی جامعه هدف»، گفت: این شعار با در نظر گرفتن اقتضائات و نیازمندی‌های روز جامعه هدف، رسالت‌های حوزه و روحانیت و آینده‌نگری در کیفیت پاسخ‌دهی به نیازها تدوین گردیده است.

دکتر رحمان یاسی در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه شعار سال ۱۳۹۹ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با عنوان «شتاب در هدفمندسازی و غیرحضوری نمودن خدمات و خوداتکایی جامعه هدف» در نظر گرفته شده است، گفت: این شعار با در نظر گرفتن اقتضائات و نیازمندی‌های روز جامعه هدف، رسالت‌های حوزه و روحانیت، و آینده‌نگری در کیفیت پاسخ‌دهی به نیازها، تدوین گردیده است.

وی بیان کرد: در حوزه هدفمندسازی خدمات، مرکز به دنبال آن است که ضمن ارائه خدمات عمومی، حمایت‌های خود از اقشار فعال و مؤثر روحانیت در شئون مختلف تحصیل، تدریس، تبلیغ، و پژوهش را افزایش داده و پشتیبانی مؤثرتری را از افرادی که زحمت قابل توجهی جهت ایفای شئون روحانیت و هدایت‌گری جامعه می‌کشند، به عمل آورد.

معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات با اشاره به اینکه غیرحضوری نمودن خدمات، سیاستی اساسی و اصولی در مرکز خدمات است که از سال‌های گذشته دنبال شده است، گفت: امروز به حمدالله در مرحله‌ای هستیم که قسمت قابل توجهی از خدمات مرکز بدون نیاز به مراجعه حضوری طلاب و روحانیون معزز قابل ارائه می‌باشند، ولی بخشی از خدمات هنوز به صورت کامل به حالت الکترونیک در نیامده‌اند. غیرحضوری نمودن خدمات در شعار سال، به منظور ایجاد انگیزه و پشتکار بیشتر در واحدهایی است که هنوز سازوکار الکترونیکی نمودن خدمات را کامل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: مرکز به پشتوانه زیرساخت‌ها و مقدماتی که از سابق فراهم آورده است، در ماه مبارک رمضان سال جاری، اولین رزمایش خدمات غیرحضوری را برگزار نمود و ان‌شاءالله دومین رزمایش خدمات غیرحضوری نیز ظرف ماه‌های آینده برگزار خواهد شد.

یاسی بیان کرد: در فراز سوم شعار سال، مسئله بسیار مهم و راهبردی خوداتکایی جامعه هدف بیان شده است. ظرف چند سال اخیر، با بررسی‌های مختلفی که انجام شده است، مرکز به این نتیجه رسیده که یگانه راه اساسی و بلندمدت حمایت از معیشت جامعه هدف، کمک به توانمندسازی و خوداشتغالی و خوداتکایی ایشان است. حمایت مستقیم مالی، هر چند در برخی برهه‌ها، مخصوصاً ایام تحصیل لازم است، ولی راهکار بلندمدت و پایدار تَأمین معاش طلاب و روحانیون نیست و بایستی برنامه‌های جامعی در حوزه جهت ارتقاء توانمندی‌های اشتغال متناسب با شئون، هم برای خود طلاب و هم برای خانواده‌های ایشان، دنبال شود که محوریت کار نسبت به خود طلاب و روحانیون با مرکز مدیریت حوزه و در زمینه خانواده‌ها با مرکز خدمات است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با عزم و انسجام سازمانی و بهره‌گیری حکیمانه از ظرفیت‌های مختلف درون و برون‌سازمانی، شاهد برداشتن گام‌هایی بلند در سال جاری نسبت به تحقق شعار سال باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha