جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازگشایی تدریجی مساجد در مراکش از هفته آینده

حوزه/ وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد که مساجد سرتاسر این کشور از هفته آینده بازگشایی می‌شوند، هر چند برای اقامه نماز جمعه مساجد هنوز بسته خواهند ماند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yabiladi، وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش روز گذشته در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد که مساجد این کشور از هفته آینده (۱۵ جولای) با حفظ تدابیر بهداشتی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا بازگشایی خواهند شد.

مساجد مراکش از ماه مارس گذشته تاکنون بسته مانده بودند و هفته آینده قرار است درهای این اماکن عبادی به تدریج بازگشایی شوند، با این حال برای اقامه نماز جمعه همچنان بسته می مانند.

در بیانیه وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش در این باره آمده است: پس از رایزنی با مقامات بهداشتی و اداری، تصمیم بر آن شد که از نماز ظهر روز چهارشنبه ۱۵ جولای (۲۵ تیر ماه)،  مساجد در سراسر کشور به صورت تدریجی برای اقامه نمازهای پنج گانه یومیه بازگشایی شوند، با این حال این اماکن عبادی برای نماز جمعه (که نمازگزاران بیشتری را به مساجد می کشانند) تا اطلاع ثانوی بسته خواهند ماند.

این وزارتخانه در بیانیه خود لزوم پایبندی نمازگزاران به تدابیر پیشگیرانه به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی یک و نیم متری در صف نماز را مورد تاکید قرار داد. نمازگزاران همچنین موظف هستند پیش از ورود به مسجد دستان خود را با مایع بهداشتی ضدعفونی کنند و  دمای بدن آن‌ها  اندازه گیری می‌شود و آن‌ها سجاده‌ها و جانمازهای شخصی را از منزل می‌آورند.

وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش همچنین تاکید کرد که رعایت منافع شرعی برای این که آزار و اذیت ابتلا به اپیدمی کرونا به دیگران نرسد، ایجاب می کند افرادی که علائم ابتلا به آن را احساس می کنند، از رفتن به مساجد خودداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha