جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که مباحث بین ادیانی، از حیاتی ترین و اساسی ترین مباحث مورد نیاز جهان امروز است، گفت: جهان بدون جنگ با گفت وگوی بین ادیانی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب امروز در دیدار آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، از جایگاه والای علمی مرحوم آیت‌الله العظمی محمد فاضل لنکرانی(ره) و خدمات بی‌شائبه ایشان به حوزه تجلیل به عمل آورد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این دانشگاه گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب در سطح بین‌الملل جایگاه ویژه‌ای یافته و رویکرد این دانشگاه همان چیزی است که جامعه جهانی به آن نیاز دارد و آن، ایجاد فضای گفت‌وگوی بین ادیان و مذاهب و کاهش تنش‌ها و نزاع‌های دینی و غیردینی در سطح جهان است و به همین دلیل است که مقام پاپی آمادگی خود را برای ترجمه اثری درباره تشیع اعلام کرده است و این همکاری‌ها هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بخش اعظمی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب را فضلا و طلاب حوزه علمیه تشکیل می‌دهند و دانشگاه ادیان و مذاهب ارتباط تنگاتنگی با حوزه علمیه و علما ایجاد کرده است و رسالت ما در دانشگاه، معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت علیهم السلام است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه دیپلماسی خارجی بر چارچوب قوانین و قواعد به درستی جواب نمی‌دهد گفت: دیپلماسی دینی یعنی برقراری ارتباط با افراد دیگر از طریق زیربنایی‌ترین مسئله که همان دین است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین نواب گفت: امت اسلام، امت وسط بودند و راه وسط را طی می کردند و این تندروی‏ها از آن ما نیست؛ وقتی اسلام پیروان سایر ادیان را به گفتگو دعوت می‎کند، قطعا این گفتگو باید بین اقوام اسلامی نیز بیشتر باشد.

وی در پایان با بیان این که مباحث بین ادیانی، از حیاتی ترین و اساسی ترین مباحث مورد نیاز جهان امروز است، گفت: جهان بدون جنگ با گفت وگوی بین ادیانی امکان پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    حاج آقا اینقدر خوش خیالی ؟! نبرد هماره بوده هست و خواهد بود . شما از اجداد طاهرینتان و در صدرشان پیامبر صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام واردتر نیستید .