پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر سرشار

حوزه/سرشار گفت: درآثاری که تاکنون داشته ام، بیشتر به دنبال این هستم که تصویرسازی بیشتر و جزئی تر و دقیق تری در ذهن مخاطب داشته باشم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد سرشار نویسنده ی کتاب داستانی شکار هیولا،در بیست و نهمین جلسه از سری جلسات عصرانه های داستان که از سوی حوزه هنری قم و دفتر نشر معارف، گفت: متأسفانه این کتاب با توجه به شرایط کرونایی به وجود آمده، فرصت خوبی برای رونمایی و معرفی حضوری پیدا نکرد. همچنین با توجه به عدم برگزاری نمایشگاه کتاب، فرصت حضور در این نمایشگاه بزرگ را هم امسال نداشت.

مدیر شبکه کودک سیما بیان داشت: در پاسخ به این سؤال که چگونه در چند حوزه ی متفاوت، کتاب های مختلفی نوشته است، گفت: دلیل این امر، دغدغه های متفاوتی است که داشته ام و به همین سبب، دست روی سوژه های مختلف گذاشته و برای گروه های مختلفی از مخاطبان، کتاب نوشته ام.

وی تصریح کرد: برای نوشتن یک اثر، پس از تمام کردن نوشتار اوّلیه و طرح کلی داستان، از اول آن را به طور مجدّد مورد بازنگری، ویرایش و پرداختن به جزئیات، قرار می دهم.

سرشار گفت: درآثاری که تاکنون داشته ام، بیشتر به دنبال این هستم که تصویرسازی بیشتر و جزئی تر و دقیق تری در ذهن مخاطب داشته باشم.

رئیس سابق حوزه هنری استان تهران، عنوان داشت: سنین ۱۲ تا ۱۵ سال، بیشتر از سایر رده های سنّی، مدنظر بنده در تولید این اثر بوده است. البته این کتاب به شکلی نوشته شده است که بزرگسالانی که هنوز کودک درونشان فعّال است هم بتوانند از خواندن آن لذّت ببرند.

وی گفت: این گونه کتاب ها که تاریخ شفاهی را به نحوی روایت می کنند، دو مقدمه دارند و این مدل داستان ها، از نوع رمان های کلاسیک نیستند.

سرشار، افزود: اگر از  بنده خواسته شود که پی نوشت ها، مقدمه ها، تصاویر و سایز موارد خارج از متن داستان را بردارم، در آن حالت به یک شیر بی یال و دم تبدیل می شود.

در ادامه، محمد سرشار با بیان این که باید به آرمانگرایی نوجوان ها پروبال بدهیم بیان داشت: چونکه ایده ی اوّلیه ی نوشتن تاریخ شفاهی به صورت رمان بوده، برای من مهم بوده که از همان اول مخاطب نوجوان بداند، داستانی که می خواند بر اساس یک اتفاق واقعی است.

وی گفت: در سنین نوجوانی، یک آرمانگرایی در افراد به وجود می آید. برای این سن باید به شیوه ی خودش ماجرا را روایت نمود. ما باید این آرمانگرایی نوجوان ها را مهم بدانیم و به آن پروبال بدهیم تا به رشد آن ها کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha