پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی استان قم

حوزه/مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: ۸۰۰ هزار نفر از مردم قم تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی اصغر دادخواه پیش از ظهر امروز در نشست خبری مدیران تامین اجتماعی استان قم که در سالن جلسات بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ۸۰۰ هزار نفر از مردم قم تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند،  یعنی  ۶۱ درصد جمعیت استان قم تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به جزئیات این تعداد افزود: ۹۰ هزار نفر از تحت پوشش های تامین اجتماعی از بازنشستگان هستند که در پایان خرداد ماه ۲۶ درصد از حقوق آن ها افزایش پیدا کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: ۱۳۰ هزار نفر از جامعه کارگران در مراکز صنعتی و کارگاه های صنفی کوچک و بزرگ تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

دادخواه تاکید کرد: با دستوری که دولت در راستای همسان سازی داشته است، بیمه شدگان حقوق مرداد ماه خود را در قالب همسان سازی دریافت خواهند کرد که این روند پایه ای برای سال های آتی خواهد شد.

وی بیان کرد: بازنشستگان ما تا پایان تیرماه هیچ گونه طلبی از تامین اجتماعی نخواهند داشت و بدهی های تامین اجتماعی تسویه خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم کاهش تراکم جمعیت در روزهای کرونایی را ضروری دانست و مطرح کرد: همچنین برای تمدید دفترچه بیمه شدگان ماهانه ۳۰ هزار مراجعه انجام می شد که با تدابیر انجام شده، برای تمدید دفترچه درمانی نیازی به حضور نیست و با هفت روش بیمه پردازان می توانند استحقاق درمان خود را در مراکز ملکی و غیرملکی دریافت کنند.

دادخواه با تاکید بر اینکه با رشد بیمه اجباری شاهد کاهش بیمه بیکاری بوده ایم، تصریح کرد: تعداد کارگاه های استان رو به افزایش بوده و ما از مرز ۴ هزار و ۶۰۰ کارگاه عبور کرده ایم.

وی عنوان کرد: ۴۹ هزار بازرسی از بیمه شدگان داشته ایم و به این سمت در حال حرکت هستیم که تمامی خدمات تامین اجتماعی به سمت غیرحضوری شدن بروند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم ابراز کرد: ۳۶۷ هزار پرونده بیمه شده که به صورت دستی بود، ثبت سیستم شد و بیمه شدگان دیگر نباید نگران جابجایی یا مفقود شدن پرونده ها باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha