جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی پهلوانی

حوزه/ مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: درزمینهٔ اتباع خارجی محدودیتی برای خدمت‌رسانی نداریم و خدمات به آن‌ها ارائه می‌شود البته افرادی که به‌صورت قانونی در کشورمان اقامت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی پهلوانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۲۵ تیرماه و روز بهزیستی، اظهار داشت: سازمان بهزیستی به همت شهید محمدعلی فیاض بخش بنیان‌گذاری شد و در طی دهه‌های اخیر خدمات بسیار متنوعی را داشتند.

وی به انتظارات رهبر انقلاب از مراکز خدماتی در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در بیانات سال گذشته خودشان خواستار یک تحول اجتماعی شدند و در همین زمینه با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در سازمان بهزیستی اقدامات خوبی صورت گرفت.

پهلوانی ادامه داد: طرح تأسیس و ایجاد مراکز بهزیستی اولین طرحی بود که در این راستا شکل گرفت و در این طرح استان قم موفق به کسب مقام اول در جذب مشارکت شد.

وی تصریح کرد: این مراکز در ۲۶ منطقه قم دایر خواهند شد و ۲۲ خدمت را به مردم ارائه خواهند کرد که می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی قم ابراز داشت: درزمینهٔ تعارض منافع در بهزیستی کاملاً قوانین رعایت شده به‌طوری‌که هیچ کارمندی را نداریم که مرکز خدمتی درزمینهٔ خدمت‌رسانی به معلولان داشته باشد.

وی به خدمات ارائه‌شده به افرادی که اعتیاددارند اشاره کرد و بیان داشت: طرح صیانت از افرادی که اعتیاد داشته اما الآن بهبودیافته‌اند به‌خوبی اجرایی شده است و علاوه بر این افرادی که می‌خواهند به‌صورت داوطلبانه اقدام به ترک اعتیاد خود بکنند، اجرایی خواهد شد.

پهلوانی افزود: در طرح مثبت زندگی با همکاری خود مردم انجام می‌شود و توسط مؤسسات غیردولتی و خیریه دایر خواهد شد و تنها نظارت بر عهده بهزیستی خواهد بود.

وی مناسب‌سازی معابر را موردتوجه قرارداد و افزود: از سال ۹۳ این موضوع در دستور کار قرارگرفته که در همین راستا ورودی تمامی پارک‌ها و فضای سبز استان مناسب‌سازی شده است و جلساتی نیز در این زمینه همواره در طی سال‌های اخیر تشکیل‌شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم در خصوص حمایت از افراد غیر ایرانی بیان داشت: درزمینهٔ اتباع خارجی محدودیتی برای خدمت‌رسانی نداریم و خدمات به آن‌ها ارائه می‌شود البته افرادی که به‌صورت قانونی در کشورمان اقامت دارند.

وی در خصوص طلاق و افزایش آن نیز گفت: در زمینهٔ طلاق مثل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی باید در ابتدای کار اقداماتی صورت بگیرد و در همین راستا باید از اولین مرحله شروع کنیم.

پهلوانی تأکید کرد: باید در گام اول به سمت جلوگیری از طلاق برویم و همکاری‌های خوبی در این زمینه با رئیس دادگستری استان قم صورت گرفته و سامانه‌های خوبی نیز در این زمینه در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۱۰ زوج متقاضی طلاق توافقی درزمینهٔ مشاوره به بهزیستی مراجعه کرده‌اند که در این میان ۱۴۳ زوج سازش کرده و به زندگی مشترک خودشان ادامه داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha