پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از مرکز اسناد حوزه

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد در بازدید از مرکز ثبت اسناد حوزه گفت: ثبت اسناد حوزوی یک مسأله مهم و برای آشنایی نسل آینده با مفاخر حوزوی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد و جمعی از مدیران این معاونت در بازدید  از مرکز ثبت اسناد حوزه  اظهار داشت:  ثبت اسناد حوزوی یک مسأله مهم و برای آشنایی نسل آینده با مفاخر حوزوی ضروری است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه افزود: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، آمادگی دارد  تا در خصوص تجمیع اسناد مختلف حوزوی با موضوع تبلیغ و فعالیت های مبلغان، با این مرکز همکاری نماید.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد گفت: پیشینه ثبت اسناد حوزه به زمان دفاع مقدس برمی گردد. در آن زمان طلابی که به جبهه اعزام می شدند به خاطر اینکه از دروس حوزه عقب نمانند مسئولین حوزه های علمیه صوت کلاس ها را ضبط می کردند تا طلاب در بازگشت از جبهه بتوانند از این صوت ها استفاده نمایند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در دفاع مقدس و حضور مستمر و اکثریت طلاب در جبهه ها اظهار داشت: در ثبت اسناد دفاع مقدس به موضوعات و قشرهای مختلف پرداخته شده است اما در موضوع اعزام طلاب و حضور روحانیت در جبهه کم لطفی شده است. سندهای مختلفی در خصوص جلسات، اعزام و حضور روحانیت موجود است که به آن پرداخته نشده است.

وی به اهمیت ثبت اسناد حوزه اشاره کرد و بیان داشت: در زمان حاضر شاید متوجه اهمیت چنین کاری نشویم و پیگیر آن نباشیم، اما نسل های آینده بر اهمیت این موضوع پی خواهند برد.

در ادامه این بازدید، آقای پیرانی رئیس مرکز اسناد حوزه در خصوص نگهداری اسناد مربوط به حوزه و روحانیت، مطالبی را بیان کرد و افزود: از ابتدای تأسیس این مرکز سعی شده است سندهای موجود درخصوص حوزه ها و شخصیت های برجسته حوزه علمیه در موضوعات مختلف، جمع و نگهداری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha