پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اعرافی نماز جمعه
عکس آرشیوی

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: توافق همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین بر پایه عزت نظام اسلامی و بر موضع قدرت، صلابت و حفظ تمامیت ارضی کشورمان منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه امروز ۲۷ تیرماه شهر مقدس قم با تاکید بر اینکه توطئه‌های سنگینی برای ضربه به کشور برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: در توافق نامه با چین، ملاحظه کردید که غربی‌ها چقدر فتنه گری کرده و حرف‌های بیجایی زده‌اند، در این توافق نامه از موضع قدرت با استدلال و حفظ عزت وارد شده‌ایم و به همین دلیل برای غرب گرایان این مسئله سنگین است؛ ملت مطمئن باشند که در انعقاد قراردادها همه دقت‌ها لحاظ شده و این قرارداد به گونه ای است که در مسیر درست حرکت می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به گرانی های سرسام آور در جامعه و با بیان اینکه وضع معیشتی مردم و طبقات ضعیف قابل تحمل نیست، افزود: قوای سه گانه باید کمر همت را بیش از پیش ببندند و با نگاهی علمی و کارشناسی و با روحیه مقاومت شرایط را تغییر دهند، گرانی‌های سرسام آور و سختی‌های زیاد حتی برای طبقات متوسط دشواری‌های زیادی داشته است.

آیت الله اعرافی که در مصلی شهر مقدس قم سخن می گفت، با بیان اینکه بشر دائم در معرض توفان بلا و گرفتاری است، ادامه داد: بلاها و سختی‌ها در اختیار خداوند است و در قرن بیست و یکم با این همه پیشرفت و ترقی خداوند با یک ویروس همه را تسلیم می‌کند و این بزرگترین هشدار برای بشر است.

وی تصریح کرد: درس بزرگ این بلا درسی هشدار دهنده و آگاهی بخش برای بشر است؛ ضمن اینکه باید برای مقابله با این ویروس، تلاش کنیم، ضروری است که به درس‌های بزرگ این بلا توجه لازم را داشته باشیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به مسائل معیشت مردم که باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در هفته اخیر مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه اعلام موضع کردند و تاکیداتی برای مسئولان و قوای سه گانه اعلام داشتند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران می‌داند که در شرایط تحریم هستیم و تحریم تاثیرات خاص خود را دارد گفت: کرونا، آمریکا را با آن همه ادعا از پا درآورده است و ۴۰ میلیون نفر در این کشور بیکار شده‌ و در سراسر عالم بحران‌های سخت معیشتی در نتیجه کرونا شکل گرفته است.

امام جمعه قم با بیان اینکه نظام اسلامی دستاوردهای بزرگ در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و صنعتی داشته است، افزود: دستاوردها قابل قبول و مشکلات تحریم و کرونا هم قابل پذیرش است، ولی به نظر می رسد که این وضع معیشتی مردم و طبقات ضعیف قابل تحمل نبوده و شرایط مردم دشوار است.

عضو شورای عالی حوزه اضافه کرد: امیدواریم که مسئولان در جهش تولید، حمایت از اشتغال و صنعت و کنترل بازار و گرانی‌ها و تحقق انتظارات مردم همت بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شود و راه آن بهره گیری از علم و دانش و رویکرد انقلابی و جهادی در فعالیت‌های مسئولان است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه هدایت سرمایه‌های سرگردان به سمت بورس و صنعت خوب و سنجیده است خاطرنشان کرد: البته نقاط آسیب زننده‌ای وجود دارد که باید مدیریت شود و اگر پشت صحنه درست مدیریت نشود، اقبال صحیح ممکن است نتیجه عکس دهد و منشا مخاطراتی شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید همراهی کرده و مشکلات را بدانند و نسبت به فتنه گری‌هایی که خارجی‌ها کرده اند مراقبت کنند اضافه کرد: غربی‌ها و دشمنان قسم خورده نظام، عظمت، اقتدار، امنیت و جایگاه بلند این ملت را نمی‌توانند ببینند و می‌گویند چطور در این منطقه آشوب زده و جنجالی ایران توانسته دوام بیاورد و میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند که اقتدار و امنیت شما را بر هم بزنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه ماه ذی الحجه و دهه اول آن از اهمیت بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: جوانان باید آمادگی لازم را داشته باشند تا با دل روشن و آگاهی کامل وارد این ماه شریف بشوند.

وی ادامه داد: در روزگاری که عبادات جمعی محدود شده است می توان در موقعیت‌های ناب عبادی و مناسبت‌های ماه ذی الحجه از عبادت‌های فردی و خلوت‌های زیبای عبادی بهره‌مند شد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha