شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مجازی

حوزه/ مشاور خانواده بابیان این‌که با شرایط موجود همچنان آموزش مجازی در اولویت خواهد بود، گفت: خانواده‌ها باید مهارت آموزش مجازی را به فرزندانشان بیاموزند.

فرشته دولت‌خواه در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری حوزه  با اشاره به مجازی شدن آموزش‌های در دوران کرونا اظهار داشت: در طی ماه‌های گذشته که آموزش‌ها به‌صورت مجازی برگزار شد، اکثر خانواده‌ها در ایران دچار آشفتگی و کاهش انگیزه تحصیلی شده‌اند چراکه از آموزش مجازی ناامید هستند و این موجب دامن زدن به موضوع ناکارآمد بودن آموزش مجازی شده است.

وی ادامه داد: ازآنجایی‌که مشکل کرونا ادامه‌دار می‌باشد لذا ضمن آموزش به خانواده‌ها می‌توان مهارت آموزش مجازی را به فرزندان آموخت.

دولت‌خواه افزود: یکی از عمده مشکلات خانواده‌ها؛ عدم برنامه‌ریزی برای فرزندان می‌باشد و نکته‌ای دیگر الگو گیری است که فرزندان از والدین می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال خانواده‌ها بر این باور هستند که تفاوت نسل‌ها در این است که نسل جدید علاقه‌ای به خواندن کتاب ندارند درحالی‌که علت اصلی آن عدم فعالیت والدین در این زمینه می‌باشد،؛ بنابراین فرزندان به خواندن کتاب تشویق نمی‌شوند.

این مشاور خانواده تأکید کرد: در آموزش‌های مجازی هم‌خانواده‌ها برنامه‌های مناسب آموزش کودکان را به فرزندان معرفی کنند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: ازآنجایی‌که فرزندان در فعالیت‌های عملی علاقه بیشتری نشان می‌دهند خانواده‌ها سعی کنند، زمان اوقات فراغت کودکان را به سمت هدف موردنظر خانواده که همان پرورش خلاقیت است جهت بدهند.

دولت‌خواه تصریح کرد: برای اینکه فرزندان در آموزش مجازی موفق باشند نقش خانواده‌ها بسیار پررنگ است و خانواده‌ها در گام اول باید برای کودکان برنامه‌ریزی داشته باشند و دوم اینکه آموزش مهارت‌های زندگی را بیاموزند و در زندگی روزمره خود به اجرا بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: خودآگاهی، ارتباط مؤثر، حل مسئله در آموزش مهارت‌های زندگی فرزندان بسیار مهم و کاربردی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha