شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
6.jpeg

حوزه/ مدرسه علمیه مشکات رستگاران شعبه تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ در راستای اجرای گام دوم انقلاب اسلامی افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، به تشریح برنامه های علمی، آموزشی و مهارتی مدرسه علمیه مشکات رستگاران پرداخت و اظهار داشت: به فضل الهی مدرسه علمیه مشکات رستگاران شعبه تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ و در راستای اجرای گام دوم انقلاب اسلامی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید:

فراخوان پیش ثبت نام مدرسه علمیه مشکات رستگاران تهران

وی افزود: مقطع پذیرش مدرسه مشکات رستگاران شعبه تهران از پایه های هشتم و نهم دبیرستان است و در حال حاضر فقط در پایه اول حوزه علمیه پذیرش خواهد نمود.

مدیر مدرسه علمیه مشکات رستگاران تهران با اشاره به اهداف کلان این مدرسه، ابراز داشت: هدفمندی این حوزه به چهار دوره تقسیم می گردد؛ دوره مقدمات که متمرکز بر دو امر آموزشی و دو امر تحصیلی می باشد. در امر آموزش فهم متن عربی ره آورد کتب صرف و نحو و بلاغت می باشد و برخورداری از فکر صحیح و تشخیص تفکر صحیح محصول درسنامه منطق می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده افزود: در دوره دوم پایه‌گذاری فقه و اصول، و در دوره سوم گرایش شناسی و در دوره چهارم گرایش گزینی از راهبردهای مدرسه علمیه مشکات رستگاران است.

وی ادامه داد: در مباحث تربیتی ابتدا تربیت جوان مسلمان تراز با رویکرد انجام واجبات و ترک محرمات منظور بوده و در راستای آن نهادینه کردن زی طلبگی از امور تربیتی  مدرسه علمیه مشکات رستگاران شعبه تهران است.

مدیر مدرسه علمیه مشکات رستگاران تهران اظهار کرد: آموزش مهارت ها و فنون مورد نیاز در عرصه های تعلّم و تعلیم، مدیریتی و ارتباطی و مهارتهای زندگی و مکمل دروس حوزه های علمیه از برنامه های اصلی این مدرسه است.

وی افزود: برخورداری از یک نظام سنجش متنوع مبتنی بر کار مستمر و تلاش مدام و تدریجی با مباحثه، مناظره، سمینار، تقریر نویسی، چکیده سازی و رسم نمودار از محاسن انحصاری مشکات رستگاران است.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده تصریح کرد: اهتمام به ارتباط با خانواده های طلاب در هر ماه و بهره مندی از استاد هادی به عنوان معلّم راهنما از اصول تربیتی مدرسه علمیه مشکات رستگاران است. همچنین آینده نگری جهت تبلیغ و اشتغال طلاب در جایگاه های متناسب و علوم حوزوی در مدارس رستگاران و حضور تبلیغی در کشورهای دیگر از جمله اهداف تاسیس این مدرسه می باشد.

وی ادامه داد: در مدرسه علمیه مشکات رستگاران کلاس های مهارتی از یک جایگاه ویژه ای برخوردار است. به عبارت دیگر مهارت ها و فنون مورد نیاز طلاب با توجه به ماهیت و هویت حوزه و فراخور رسالت و تکالیف عالم دین و مقتضیات عصر در چهار رسته فعالیتی تعلّم و تعلیم، مدیریتی و ارتباطی و مهارت های زندگی و مکمل برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه مشکات رستگاران تهران ادامه داد: این مدرسه علمیه با پیشینه ۳۰ ساله در امور آموزشی و تربیتی در عرصه های مختلف بسیار موفق عمل نموده است و در ادامه فعالیت های تربیتی خود مدرسه علمیه مشکات رستگاران تهران را در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ افتتاح و مورد بهره برداری قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده در ادامه با اشاره به کیفیت پذیرش متقاضیان ورود به مدرسه علمیه مشکات رستگاران، ابراز داشت: صلاحیت داوطلبان شایسته تحصیل در این مدرسه علمیه در فرایند جذب، گزینش، پذیرش و تثبیت صورت می پذیرد. برخورداری از قصد قربت و خلوص نیت و بهره مندی از استعداد فوق متوسط و دارا بودن همت عالی و شوق کافی و برخورداری از سلامتی جسمی و روحی و تربیت یافته در خانواده اصیل و صالح از جمله صفات و خصایص مورد نظر در این فرایند می باشد.

وی در پایان با اشاره به افق فارغ التحصیلان مدرسه علمیه مشکات رستگاران، گفت: عالمانی تربیت یافته و کارآمد که در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پرورده شده اند و به عنوان یک سرباز توانمند و متخصص نظام اسلامی در عصر ظهور می باشند، افق فارغ التحصیلان مدرسه مشکات رستگاران است.

راه های ارتباط با مدرسه مشکات

گفتنی است، علاقه مندان  می توانند برای ارتباط با مدرسه علمیه مشکات رستگاران به آدرس: تهران خیابان وحدت اسلامی، بعد از بیمارستان رازی، کوچه خندان مراجعه  و یا با شماره های ۵۵۶۹۶۰۸۰ و ۰۹۹۱۹۹۶۳۲۳۰ تماس حاصل نمایند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محمد US ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    5 0
    باسلام وخسته نباشید ... تربیت طلبه خوب ومفید که بشترین امتیازش تقوا ودرستکاری باشه خیلی سخته چون اول باید استاد ومربی اهل عمل باشه ..حوزه های علمیه بیشترشان شدن اداره وطلبهای اهل تقوابسیار کم شدند وفقط چسبیدن به سیاست واونهم سیاست بی دینی وبی تقوائی ورقابت در توسل به دنیاست واین بزرگترین ضربه ومهلک ترین سم برای حوزه هاست که متاسفانه گرفتارشدیم ..من طلبه چهل سال قبل حوزه ام اما متاسفانه میبینم هر سال بدتر ازسال قبل ...مردم طلبه باتقوا واهل عمل صالح میخان نه طلبه بی تقوای سیاسی ...