پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که عالِم حقیقی کسی است که از خدا بترسد، گفت: علم امانت الهی است که باید حوزویان آن را در مسیر حق به کار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، چهارمین نشست از سلسله نشست‌های اخلاقی مدیریت استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی برگزار شد.

در این نشست که ویژه مدیران، اساتید و معاونین حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور بود و به صورت بر خط و مجازی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: خداوند حکیم این عالَم را برای بندگان خود مدرسه قرار داده است و تمام مخلوقات کلمات خدا هستند و مجموعه اش یک کتاب عظیم است.

وی با اشاره به آیه«سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا فِی الْآفَاقِ و َفِی أَنْفُسِهِمْ حَتَّی یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ  أَوَلَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ أَنَّهُ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ گفت: خداوند در جای جای عالم حضور دارد. اول و اخر و ظاهر و باطن همه موجودات خداوند است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با بیان اینکه مردم عائله خداوند هستند، افزود: یک طلبه هر کجا که برود با عائله الهی سروکار دارد از این‌رو با افتخار خود را خادم مردم می‌داند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه حوزویان باید مایه افتخار و باعث آبروی امام زمان(عج) باشند، عنوان کرد: حوزه علمیه خانه امام زمان(عج) است و طلاب ریزه‌خوار حضرت به شمار می‌روند؛ اگر کسی خود را در محضر امام زمان(عج) ببیند همه اعمالش الهی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: طلبه در امر خودسازی باید به‌گونه‌ای مراقبت نفس داشته باشد که روح‌الله شود و رنگ الهی پیدا کند؛ همراهی با شیاطین و انسان‌های گناهکار سبب دور شدن انسان از خداوند می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مؤمن همواره به دنبال کشف بیماری‌های باطنی و رفع رذایل اخلاقی است، اظهار داشت: انسان اگر عیوب باطنی خود مانند بخل، عجب، لجاجت، دنیاپرستی، حسادت و ... را بیابد و به درمان آن اقدام کند می‌تواند به درجات بالای کمال انسانی دست یابد.

امام جمعه موقت تهران، افزود: اگر انسان باور کند که عالم محضر خداوند است کمتر دچار گناه می‌شود، عالِم حقیقی کسی است که از خدا بترسد و در غیر این صورت علامه دهر شدن هم نمی‌تواند انسان را از جهالت نجات دهد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با بیان اینکه قلب آدمی تنها جایگاه خداوند است، گفت: پروردگار محبت خویش را در قلب انسان‌ها قرار داد تا از حضور و وجود حق‌تعالی غافل نشوند؛ انسان به‌واسطه گناه و معصیت، دشمن خویش یعنی ابلیس را شاد و موجبات غضب الهی را فراهم می‌کند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه مومن حقیقی باید بداند از کجا آمده، در کجا هست و به کجا می‌رود، خاطرنشان کرد: علم امانت الهی است که باید حوزویان آن را در مسیر حق به کار بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha