جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست دفتر امام جمعه یزد

یزد/ آیت الله ناصری یزدی با تأکید بر اینکه تغییر سبک آموزشی از سبک آموزشی قرآنی، به نظام آموزشی فعلی، بزرگترین ضربه را به آموزش و پرورش در ایران زد، گفت: انگلیسی ها ۱۰۰ سال قبل با این اقدام و تغییر سبک، سطحی نگری بسیار بدی را در سیستم آموزشی ایران ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، عصر چهارشنبه در نشستی باحجت الاسلام اخوان صباغ، رئیس دارالقرآن الکریم کشور و جمعی از مسئولان امور قرآنی استان یزد با اشاره به اینکه باید قرآن در تمام ابعاد زندگی ما ساری و جاری باشد اظهار داشت: متأسفانه امروز قرآن جایگاه واقعی را در زندگی ما ندارد.

وی با اشاره به توجه ویژه حضرت امام خمینی(ره) به قرآن کریم گفت: امام راحل آنقدر به قرآن، قرائت و عمل به دستورات آن توجه داشتند که هیچ زمانی در زندگی ایشان ترک نمی شد، به طوری که روزانه بین هفت تا ۱۰ جزء قرآن کریم را قرائت می کردند و اهتمام بسیار خاصی به آن داشتند و در عین حالی که به قرائت قرآن مشغول بودند، به معانی آن هم توجه خاصی داشته و آنها را در زندگی پیاده می کردند.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به  طول سال های تبعید حضرت امام خمینی(ره) گفت: در نجف هم احمدآقا می گفتند که بحث قرائت قرآن کریم امام همچنان حفظ شده به گونه ای که ایشان شبانه روز را به چهار قسمت تقسیم می کردند و حتما در این ساعات ۱۰ جزء قرآن می خواندند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از مهمترین دلایلی که سبب موفقیت حضرت امام راحل در تمام فعالیت هایشان می شد  توجه به قرآن کریم دانست و افزود: امام خمینی(ره) آنقدر به امیرالمومنین(ع) متوسل شدند که توانستند زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در جامعه ما به دلیل سبک غلط آموزشی، تفکر و تعقل کمتر وجود دارد و آموزش و پرورش علاوه بر اینکه این دو موضوع را در سرفصل دروس خود ندارد، تدین را هم بسیار ضعیف دارد، ادامه داد: ترویج قرآن کریم هم بدون تفکر و تعقل در آیات و معنای آن نمی تواند تأثیر لازم را بگذارد و حتما باید به تفسیر و معانی آیات هم توجه لازم شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه در راستای ترویج قرآن کریم باید در مدارس و دانشگاه فرهنگیان سرمایه گذاری زیادی شود، گفت: این دو حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به بحث قرآن در این فضاها بیش از پیش توجه شود.

آیت الله ناصری یزدی با تأکید بر اینکه تغییر سبک آموزشی از سبک آموزشی قرآنی، به نظام آموزشی فعلی، بزرگترین ضربه را به آموزش و پرورش در ایران زد، گفت: انگلیسی ها ۱۰۰ سال قبل با این اقدام و تغییر سبک، سطحی نگری بسیار بدی را در سیستم آموزشی ایران ایجاد کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد به فعالیت مدارس صدرا  در کشور اشاره کرد و گفت: این مدارس تاکنون اقدامات بسیار خوبی در حوزه پیشرفت کشور انجام داده اند و باید در راستای تربیت دینی دانش آموزان، اقدامات لازم نسبت به تقویت و توسعه این مدارس را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha