یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امتحانات

حوزه/ مدیر ارزشیابی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و دوره تثبیتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام هادی وحیدی پور در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد گفت: با موافقت معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و دوره تثبیتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار می شود.

مدیر ارزشیابی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه انتخاب شیوه شرکت در امتحانات به صورت حضوری یا مجازی بر اساس شرایط، امکانات و توانایی طلبه بر عهده خودِ فرد است، افزود: شیوه برگزاری در مدارس علمیه با تأیید و مسئولیت مدیر هر مدرسه است.

وی با اشاره به اینکه امتحانات تابستانی و تجدیدی پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان از ۱۹ مرداد ماه تا ۱ شهریورماه برگزار می شود، اظهار داشت: سؤالات و زمان بندی این امتحانات در دو شیوه حضوری و مجازی یکسان است و به صورت تستی در قالب ۲۰ سؤال چهارگزینه ای یک نمره ای خواهد بود.

حجت الاسلام وحیدی پور اضافه کرد: مدارس علمیه می توانند امتحانات دروس واگذار شده به مدرسه را همانند دیگر امتحانات به صورت مجازی و از طریق پیام رسان های داخلی یا حضوری برگزار نمایند.

مدیر ارزشیابی حوزه علمیه خراسان افزود: امتحانات متقاضیان ورود به حوزه علمیه که در دوره تثبیتی مشغول به تحصیل شده اند، از دوم تا ششم شهریورماه همانند دیگر امتحانات به دو شیوه حضوری و مجازی و در قالب بیست سؤال چهارگزینه ای یک نمره ای برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با برگزاری امتحانات به صورت مجازی، تصحیح این امتحانات به وسیله سامانه انجام می شود، ابراز داشت: نتیجه آزمون ها بعد از اتمام امتحانات در سامانه LMS قابل مشاهده است و نتیجه آن در پرتال ثبت خواهد شد.

مدیر ارزشیابی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: طلابی که در امتحانات پایان سال تحصیلی جاری نتوانستند نمره قبولی را کسب نمایند می توانند در امتحانات تجدیدی پایان سال تحصیلی شرکت نمایند.

وی در پاسخ برخی سؤالات مطرح شده در خصوص شیوه برگزاری امتحانات به صورت مجازی گفت: طلاب می توانند جهت اطلاع از سؤالات متداول امتحانات مجازی، به لینک https://eitaa.com/howzehamozesh/۹۶۶ ، کانال معاونت آموزش در پیام رسان ایتا مراجعه نمایید.

مدیر ارزشیابی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه جهت آشنایی طلاب با سامانه LMS و رفع نواقص احتمالی آزمون های آزمایشی برگزار می شود، تأکید کرد: طلاب مقطع عمومی و تثبیتی حتماً در این آزمون ها شرکت نموده تا در آزمون اصلی با مشکل روبرو نشوند.

حجت الاسلام وحیدی پور با اعلام اینکه آزمون آزمایشی صرف ویژه طلاب پایه های پیش نیاز، یک و دو در روز سه شنبه ۷ مردادماه ساعت ۹ صبح برگزار می شود، گفت: آزمون آزمایشی اخلاق اسلامی ویژه طلاب پایه های سه تا پنج، روز یک شنبه ۱۲ مردادماه ساعت ۱۱ صبح برگزار می شود.

وی افزود: طلاب دوره تثبیتی نیز می توانند روز دوشنبه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۱ صبح در آزمون آزمایشی احکام شرکت کرده و با سامانه مجازی LMS حوزه علمیه خراسان آشنا شوند.

مدیر ارزشیابی حوزه علمیه خراسان گفت: طلابی که قصد شرکت در امتحان حضوری دارند می بایست با هماهنگی مدارس محل تحصیل، مکان آزمون خود را قبل از زمان امتحانات به مدرسه مبدا اعلام تا هماهنگی لازم بین مدارس مبدا و مقصد صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری آزمون ها به صورت حضوری برای آن دسته از افرادی است که امکان امتحان مجازی را ندارند، گفت: بر همین اساس، اولویت با عرصه مجازی است و حداقل تعداد حضور افراد در مدرسه مدنظر می باشد که می بایست همه شیوه نامه های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، ضدعفونی دست ها، ضدعفونی مدرسه در قبل و بعد از حضور افراد، استفاده طلاب از لوازم التحریر شخصی، فاصله‌گذاری و... رعایت شود.

حجت الاسلام وحیدی پور اظهار کرد: مدارس علمیه موظف هستند امتحان حضوری را تا جایی که ممکن است در فضای باز یا سالن‌های بزرگ برگزار کنند و طلاب نیز می بایست فقط در ساعت آزمون حضور یافته و پس از آن بلافاصله مدرسه را ترک کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha