پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اهدای شاخه گل توسط خادم‌یاران رضوی به بانوان قمی بمناسبت هفته عفاف و حجاب

حوزه/ از جمله مواردی که مانع اثرگذاری رسانه در عرصه عفاف و حجاب می شود، حضور مسئولین بی دغدغه است؛ نباید اجازه داد این گونه افراد دین گریز عهده دار مسئولیت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش رسانه ترویج و عفاف و حجاب گفت: یکی از ویژگی های مهم در رسانه، ترویج مسائل فرهنگی است و یکی از معضلات اجتماعی امروز، مباحثی است که به صورت غیر کارشناسانه مورد بررسی قرار می گیرد.

نائب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه افزود: اگر رسانه ملی و رسانه های دیداری و شنیداری به بسترسازی مناسب در مورد مبانی دینی به خصوص عفاف و حجاب بپردازند، می توانند نقش مهمی در ترویج عفاف و حجاب داشته باشند؛ بحث حجاب و عفاف جدای از  سبک زندگی اسلامی نیست و نباید اجازه دهیم دشمنان در این شرایط حساس، حجاب و عفاف را به یغما و غارت ببرند.

این استاد حوزه افزود: ما برآنیم که ضمن بررسی آسیب شناسی در خصوص رفع موانع عفاف و حجاب، منطقی و معقول با فطرت، آسیب ها را بیان نموده و سیاست ها و راهکارهای ترویج و جایگاه حجاب در فرهنگ دین را به خوبی ارائه کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: اگر این مقوله ها که می تواند در بحث عفاف و حجاب جالب و جذاب باشد، به وسیله رسانه ها ترویج شود، آن وقت شاهد هستیم که افراد با آغوش باز پذیرش دارند و هرگز آنچه را که پسندیده دین است، انکار نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: حجاب و عفاف می تواند امنیت اجتماعی را رقم بزند و تضمین کننده پایداری خانواده است؛ پس لازم است با ارائه آثار بسیار خوب آن، فراگیر شود.

نائب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه با اشاره به اینکه رسالت اصلی رسانه ها این است که هرگز برای جریان ها و خوش آمد افراد اقدام نکنند، خاطرنشان ساخت: رسانه باید بر اساس نیاز جامعه حرکت کند که یکی از نیازهای ضروری جامعه بحث ترویج عفاف و حجاب است؛ نباید کاری کنیم که مردم در این موضوع در سردرگمی قرار گیرند. قطعا یکی از راه های جذب جوانان به عفاف و حجاب  بازگو کردن و نشان دادن الگوهای معرفتی و شناختی در عرصه عفاف و حجاب می باشد.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که مسلما ارائه این نوع مباحث موجب تقویت خانه و خانواده و ارزشهای دینی و جذب جوانان می شود، افزود: امروز شاهد هستیم بعضی افراد با نشر بدحجابی و بی عفتی دنبال این مسئله هستند که ارزش های دینی را زیر سوال ببرند و جوانان را جذب افکار غلط خود کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: جامعه ای می تواند از زشتی ها دور بماند که با عفاف و حجاب انس داشته باشد و تنها گفتاری و شنیداری نباشد؛ بلکه عملی هم باشد؛ نباید اجازه داد فیلم هایی که راهکار خروج از حجاب را به همراه دارد، در رسانه ملی به نمایش گذاشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: اگر امروز فیلم های نامناسب و از زنان بدحجاب در سینمای خانگی با اهداف خاص توزیع و پخش و پی گیری می شود، به دنبال تخریب نهاد خانواده هستند و بدتر این که متولیان فرهنگی در این رابطه به رسالت خود عمل نمی کنند و در این رابطه لازم است با هوشیاری همه فرهنگیان جلوی این مباحث گرفته شود.

نائب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه افزود: اما از جمله مواردی که مانع اثرگذاری رسانه در عرصه عفاف و حجاب می شود، حضور مسئولین بی دغدغه است؛ نباید اجازه داد این گونه افراد دین گریز عهده دار مسئولیت شوند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه آنچه موجب تقویت دین، ایمان و اخلاق می شود، عمل به دین است، بیان داشت: مقوله حجاب سیاسی نیست؛ بلکه حکم خداست؛ اما بعضی ها دنبال سیاسی کردن این بحث هستند؛ نباید گرایش هایی که دنبال انحراف بحث عفاف در جامعه هستند، به موفقیت برسند و در این رابطه هم مسئولین بی دغدغه ای هستند که می خواهند این بی مسئولیتی را به گردن مردم بیندازند.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: امروز وظیفه هر مسلمانی امر به معروف و نهی از منکر است و این باعث نمی شود مسئولین از مسئولیت خود شانه خالی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: امروز شاهد نوعی از عفاف و حجاب هستیم که تلاش دارند با سست کردن لباس خود، حجاب خود را به نمایش بگذارند؛ این نوع حرکت هیچ گونه سنخیتی با عفاف و حجاب ندارد و در واقع ترویج گناه و برای انحراف جوانان است.

نائب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه در پایان اظهار داشت: تشویش افکار عمومی با حجاب ظاهری نمی تواند با مبانی دینی سنخیتی داشته باشد؛ باید چادر و حجاب را با فرهنگ بومی خود بپذیریم و اجازه ندهیم  فرهنگ غرب و تمدن بیگانه به دین و ارزش های ما هجمه کنند و ما را از فرهنگ اصیل خودمان باز دارند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha