یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اینستا

حوزه/ بیشتر خطرهای ازدواج مربوط به چندسال اول زندگی است. کارشناسان معتقدند اگر زوج بتوانند چندسال اول را با سازگاری به سر ببرند در ادامه زندگی بادوام و موفقی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با انتشار فیلمی از خطبه عقدی که خوانده، در صفحه اجتماعیش نوشته است:

در ایام ازدواج مبارک حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و بزرگ بانوی آفرینش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و هفتۀ ازدواج، خطبۀ عقد دو دانشجوی رشتۀ علوم سیاسی دانشگاه آزاد (واحد علوم تحقیقات) را خواندم.
خدا را شاکریم برای این اتفاق مبارک. هم آرزوی توفیق برای این دو جوان عزیز داریم، هم آرزوی این شروع ارزشمند را برای همه جوان‌ها داریم. خداوند باری تعالی برای ازدواج ارزش بسیاری قائل است و آنگونه که در روایات آمده است ازدواج یک مقام مهم است. در نظر خدای متعال، کسی که وارد موضوع ازدواج می‌شود خودش را برای حرکت‌های بزرگ‌تر و ارزشمندتر به سمت کمال انسانی و به سوی قرب حق تعالی آماده می‌کند. چه اینکه ازدواج در کنار آرامش‌ها، باهم‌بودن‌ها و صمیمیت‌ها، مسئولیت‌هایی هم دارد.
در زمان جنگ گاهی بعضی از فرماندهان بزرگ برای عقد خدمت امام خمینی (رحمت الله علیه) می‌رسیدند و از ایشان مطالبه نصیحتی می‌کردند، امام در پاسخ می‌فرمودند: «بروید با هم بسازید». در این نصیحت ساده و مختصر امام راحل حکمت‌های بسیاری نهفته است. شاید اگر ما بودیم به آن فرماندهانی که آشنای تکنیک‌هایی جنگی بودند و شخصیت‌های معنوی بزرگی داشتند، چنانکه بسیاری‌شان به شهادت رسیدند، چنین نصیحتی نمی‌کردیم و حرف از نماز شب و بعضی عبادت‌ها می‌کردیم. اما نکته مهم این نصیحت امام این است که در ازدواج دو فرد، با دو جنسیت مخالف، با دو خانواده مختلف، با دو فرهنگ و تربیتی متفاوت قرار است در کنار هم باشند و با هم یکی شوند این به زمان و سازگاری زیادی نیاز دارد که اگر به آن توجه نشود زندگی دست‌خوش مخاطرات زیادی می‌شود.
بیشتر خطرهای ازدواج مربوط به چندسال اول زندگی است. کارشناسان معتقدند اگر زوج بتوانند چندسال اول را با سازگاری به سر ببرند در ادامه زندگی بادوام و موفقی خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha