پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 911802
۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی

حوزه/ استاد حوزه گفت: دعای عرفه نقشه راه عبودیت و اطاعت برای وصول به معبود است و  بند بند این دعا، کلاس درس راه و رسم عاشقی و بندگی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، استاد حوزه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره فضیلت ارج نهادن به عرفه، اظهارداشت: با فرا رسیدن روز عرفه نسیم مناجات و یاد حسین علیه‌السلام دل‌ها را نوازش می‌دهد؛ عرفه روز بزرگی بوده در ساعات این روز، نظر خاص خداوند بر بندگان و جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه روز عرفه، روز مناجات امام حسین(ع) با پروردگار متعال است، گفت: دعای عرفه نقشه راه عبودیت و اطاعت برای وصول به معبود است و  بند بند این دعا، کلاس درس راه و رسم عاشقی و بندگی است.

این استاد حوزه، گفت: سر سعادتمندی را امام حسین(ع) در صحرای عرفات و دعای عرفه به ما ارزانی داشت که همان دعا و مناجات و تضرع و اشک و آه و ناله و اظهار فقر و عجز به درگاه پروردگار است که فرمود؛ «اِلهی اَنَا الْفَقیرُ فی غِنایَ فَکَیْفَ لا اَکُونُ فَقیراً فی فَقْری».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، درس مهم عرفه را «حس فقر» و «نیازمندی دائم به خدای سبحان» دانست و اذعان کرد: محصول عالی این مناجات برای اهلش «حس حضور» در محضر رب الارباب است که در خاتمه دعای عرفه چنین آمده «انت الرقیب الحاضر انک علی کل شیء قدیر و الحمدلله وحده»

وی در پایان اظهارداشت: در یک کلام این درس مهم مکتب حسین(ع) است که گوهر «حس فقر الی الله» و «حس حضور» نصیب هر کسی گردید، بی‌تردید را وصول او به بالاترین مقامات معنوی گشوده است، همان گوهری که نصیب «شهدا» گردید و یا لیتنا کنا معهم فافوز فوزا عظیما.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha