پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی

حوزه/ حجت‌الاسلام خاکی با اشاره به صدور مجوز برگزاری نماز جماعت در دزفول، گفت: داشتن محیطی مناسب جهت اقامه نماز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی دزفول، از جمله شرایط لازم جهت بازگشایی مساجد می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام احسان خاکی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول، با اشاره به بازگشت وضعیت سفید در استان خوزستان، اظهارداشت: بنا بر دستور ستاد استانی مبارزه با کرونا و تصویب رئیس ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان دزفول، و پیگیری‌های مجدانه امام جمعه محترم شهرستان دزفول، مجوز برگزاری نماز جماعت با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان صادر شد.

در پی اعلام بازگشت وضعیت سفید در استان خوزستان، حجت‌الاسلام احسان خاکی گفت: فعالیت مساجد هم‌زمان با دهه ولایت و رعایت دستورات بهداشتی از سر گرفته می‌شود.

وی گفت: هیئت‌امنای مساجد جهت دریافت دستورالعمل‌های بهداشتی و هماهنگی‌های لازم به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول از ساعت ٩ لغایت ١١ صبح مراجعه نمایند.

حجت‌الاسلام خاکی، با اشاره به شرایط لازم جهت بازگشایی مساجد و اقامه نماز جماعت، گفت: داشتن محیطی مناسب جهت اقامه نماز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی دزفول، از جمله شرایط لازم جهت بازگشایی مساجد می‌باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هیئت‌امنای مساجد و نمازگزاران یادآور شد: تعطیلی آبدارخانه، سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه، ضدعفونی هر وعده توسط هیئت‌امنا و جلوگیری از ورود نمازگزارانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، از وظایف دست‌اندرکاران مساجد می‌باشد.

وی، «فاصله‌گذاری مناسب در بین صفوف نماز»، «اقامه نماز جماعت بدون قرائت تعقیبات» و «حذف مهر و آوردن سجاده از منازل» را به عنوان دیگر ضوابط بازگشایی مساجد اعلام کرد.

حجت‌الاسلام خاکی، در پایان گفت: اداره تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و مراجع قضایی و انتظامی شهرستان دزفول مسئولیت نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد را به عهده خواهند داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha