جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید عبدالفتاح نواب

حوزه/نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که در جمع زائران ایرانی به صورت مجازی سخن می‌گفت با تشریح حدیث غدیر به مسئولان هشدار داد که در برابر نفوذی‌ها در عالم سیاست مراقب باشند و فریب آن‌ها را نخورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در ادامه سلسله برنامه‌های میعاد با عرفه و ویژه برنامه عید غدیر که با پیام آیت الله العظمی سبحانی به صورت مجازی برای زائران ایرانی برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر خم این روز را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد.

وی افزود: عیدغدیر و فضاسازی که برای این روز از سوی پیامبر گرامی (ص) صورت گرفت نشان می‌دهد که پیامدهای و پیشامدهای بسیار بزرگی داشته است، زیرا ما هیچ حدیثی را در شیعه و اهل سنت سراغ نداریم که ۱۱۰ نفر از صحابه آن را بیان کرده و یا ۸۴ نفر از تابعین آن را تایید و نقل کرده و  ۳۶۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام تا قرن ۱۴ مورد صحه گذاشته باشند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: فضای که در روز عید غدیر از سوی پیامبر اکرم (ص) ایجاد شده و در این روز مهم از کسانی که به پیش رفته بودند خواست برگردند و کسانی که هنوز به محل اجتماع غدیرخم نرسیده بودند، صبر کردند تا خودشان را برسانند تا این پیام مهم غدیر را به همه مسلمانان برساند، این موضوع به قدری ارزش داشت که در قرآن کریم می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ » ای پیامبر! آنچه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای و خدا تو را از گزند مردم نگاه می‌دارد.  یعنی این اقدام هم سنگ رسالت ارزشمند است.

وی یادآور شد: در هنگام بیان حدیث غدیر پیامبر اکرم (ص) سخن از رفتن می‌زنند، این مطلب نشان می‌دهد که پیامبر می خواهند سخن جدیدی بیان کند و حتی از مردم نسبت به آنچه بیان می کند، اعتراف می گیرد و اعلام می کند که چه کسی از مردم به مدیریت خودشان اولی است، یا در اعتراف دیگری می گوید، برای شما چگونه پیامبری بودم، نشان می دهد قرار است قضیه مهمی اتفاق بیفتد.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: اما پس از بیان همه این مسائل و بیان حدیث غدیر، پیامبر اکرم (ص) از امت انتظاراتی دارد و می فرماید، «من کنت مولا فهذا علی مولا» یعنی هرکس من مولای او هستم از این پس علی (ع) مولای اوست،
۱) خدایا کسانی که با علی همراهی می کنند و ولایت علی را می پذیرند، آن ها را یاری و کمک کن، چه کسانی می توانند این اقدام را انجام بدهند،  کسانی که با علی علیه السلام همدلی و هماهنگی داشته باشند، پیامبر گرامی نیز در مواردی برای همدلی صحبت کردند. فرمودند علی در دینش محکم ترین است.
۲) هوشیاری در برابر دشمنان بسیار مهم است و باید در برابر نفوذی ها، ایستاد اگر کسی بخواهد ولایت را حمایت کند باید مراقب نفوذی ها باشد. ۳) حمایت مومنان از یکدیگر مورد تذکر و انتظار پیامبر است.
۴) تقویت جانشین وی نیز از دیگر انتظارات است که پیامبر اکرم (ص) از اصحاب داشتند و آن را به افرادی مثل زبیر تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) با حدیث غدیر بسیاری از حوادث آینده را پیش بینی می کرد که برخی در مقابل علی علیه السلام می ایستند، تصریح کرد: به همین دلیل است که رسول اکرم (ص) می گوید، خدایا کسانی که علی را کوچک کنند، آن ها را ذلیل کن. حتی به این مقدار هم اکتفا نکردند و نهضت اطلاع رسانی راه انداز کرد و اعلام فرمودند، هر کس شاهد این قضیه بود که من چه گفتم به دیگران منتقل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha