جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کتاب امامت دوران تحول و نهضت روایت دارایی ها

حوزه/ کتاب "امامت دوران تحول و نهضت روایت دارایی ها" در ۹۰ صفحه توسط کارگروه مکتب امام خمینی(ره) پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام تدوین و به زینت طبع آراسته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بهره گیری از ظرفیت عاشورا در پیشبرد نهضت، از نقاط غیر قابل انکار در طرح مبارزاتی امام خمینی (ره) است. تلاش برای ایجاد هم ذات پنداری توده ها میان قیام سید الشهدا علیه السلام و قیام خودشان علیه دستگاه سلطنتی، در تمامی خطابات عمومی ایشان با مردم مشهود بوده و تقریبا تمامی روزهای عطف تقویم انقلاب، محرم بنیاد است.
از خود قیام پانزده خرداد ۴۲ که بر اثر تجمع دسته جات عزاداری در مدرسه فیضیه پایه ریزی شد تا راهپیمایی عاشورای ۵۷ که به قول امام (ره) "رفراندوم غیر رسمی بودن شاه "محسوب می شد، بسترساز بسیاری از تحولات آیین های عزاداری مردم برای سید الشهدا بوده است.
امام (ره) با هوشیاری از همین ظرفیت، بارها در مقابل درخواست کسانی که به بهانه های گوناگون خواستار تعطیلی یا تضعیف مراسمات دهه محرم و صفر بودند، به شدت مخالفت فرمود و حتی تعطیل نمودن مراسمات و اختصاص هزینه های آن به آبادانی روستاها برای محرمیت زدایی را عملی کوته بینانه معرفی فرمودند.
کتاب  "امامت دوران تحول و نهضت روایت دارایی ها" که به این موضوع پرداخته، در ۹۰ صفحه توسط کارگروه مکتب امام خمینی(ره) پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام تدوین و به زینت طبع آراسته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha