جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست توجیهی متولیان برگزاری مراسم محرم 1399 (سازمان تبلیغات اسلامی)

حوزه/ نشست توجیهی متولیان برگزاری مراسم محرم ۱۳۹۹ پیش از ظهر امروز با حضور ائمه ی جماعات استان قم در مصلای قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست توجیهی متولیان برگزاری مراسم محرم ۱۳۹۹ پیش از ظهر امروز با حضور ائمه ی جماعات استان قم در مصلای قم برگزار شد.

در این نشست که از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان قم و شورای هیئات مذهبی این استان برگزار شد، مهندس رضوی، نماینده ی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، قوانین و دستورالعمل های بهداشتی لازم برای ایام محرم را تشریح کرد و گفت: در این ایام می بایست همه ی شرکت کنندگان در مراسم از ماسک استفاده و فاصله ی اجتماعی را به طور الزامی رعایت کنند.

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم، سپس به ایراد سخنانی پرداخت و بیان داشت: در بحث ساخت و ساز تلّ زینبیّه و صحن حضرت زینب بین دو کشور ایران و عراق مراوداتی بوده است. خوشبختانه طرف های عراقی تمام شرایط مدنظر ستاد را پذیرفته اند و ما هم وارد کار شده ایم و در حال ساخت آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی در ادامه ی این نشست، نکات لازم در مورد شیوه برگزاری مراسم ماه محرم را بیان داشت و گفت: امروز در شرایط ویژه و سخت بیماری کرونا قرار داریم. در این شرایط که هم باید شعائر دینی را حفظ کنیم و هم جان مردم و مؤمنین به مکتب اهل بیت علیهم السلام را، مسئولیت خطیری بر عهده ی ما قرار دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دو سامانه تحت عناوین «بیرق» و «سلامت» از سوی سازمان تبلیغات و وزارت بهداشت طراحی شده است که متولیان مجالس عزای سیدالشهداء علیه السلام می بایست مجلس خود را در این دو سامانه به ثبت برسانند و کدی را که از سوی سامانه ی سلامت دریافت می نمایند بر سردر محل برگزاری مراسم نصب نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha