جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالعلی پناهی

حوزه/ کارشناس مسئول اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه های علمیه از آغاز دوره میثاق طلبگی(۱) داوطلبان جدید الورود حوزه های علمیه با بارگذاری محتوای موردنیاز آنان بر روی سایت معاونت تهذیب حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی پناهی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به دوره میثاق طلبگی (۱) ویژه داوطلبان جدید الورود حوزه اظهار کرد: این طرح، دوره‌ای اخلاقی ـ تربیتی است که داوطلبان ورود به حوزه های علمیه در این دوره با اهداف و رسالت‌های حوزه و روحانیت، بخش ها و ظرفیت‌های موجود در حوزه، زیّ طلبگی آشنا می شوند و پس از بررسی ها و ارزیابی های مناسب در این دوره، افراد واجد صلاحیت‌ جهت پذیرش در حوزه های علمیه انتخاب می‌شوند و در واقع آخرین مرحله از مراحل پذیرش داوطلبان جهت ورود به حوزه علمیه محسوب می شود.

کارشناس مسئول اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: طرح میثاق طلبگی (۱) جهت داوطلبان ورود به مدارس علمیه سراسر کشور پس از اعلام نتایج آزمون ورودی توسط معاونت آموزش و انجام مصاحبه توسط مرکز امور صیانتی و قبل از آغاز نیم‌سال اول توسط مدیریت حوزه علمیه استان مربوطه بر اساس دستورالعمل ابلاغی معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه برگزار می شود.

وی افزود: پناهی ادامه داد: با توجه به محدودیت فضاها و امکانات آموزشی حوزه جهت حضور تمامی افراد متقاضی تحصیل در حوزه‌های علمیه، به ناچار باید افراد دارای صلاحیت و توان بیشتر گزینش گردند. به علاوه تمامی افراد در تحقق بخشیدن به اهداف مورد نظر حوزه که تفقه در دین، تبلیغ معارف الهی و ارشاد افراد جامعه از جمله آنهاست توانمند و مستعد نیستند و هزینه کردن سرمایه‌های مادی و معنوی در تربیت آنان بی‌فایده و یا کم‌فایده است، لذا از این رو، گزینش صحیح داوطلبان ورود به حوزه، تشخیص و ارزیابی ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارشناس مسئول اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه های علمیه بیان کرد: انتخاب هدف صحیح و مسیر رسیدن به آن برای داوطلبان ورود به حوزه نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازم است داوطلبان، اطلاعات و آگاهی‌های لازم درباره نظام آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه و رسالت های روحانیت را کسب کنند تا پس از ورود به حوزه، دچار چالش‌ها و آسیب‌های انتخاب ناآگاهانه نشوند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: برای رسیدن به این مهم، طرح میثاق طلبگی (۱) اجرا می شود تا افراد واجد صلاحیت، با آگاهی و آمادگی کامل، به حوزه های علمیه وارد شوند. البته امسال بخاطر کرونا و محدودیت هایی که جهت اجتماعات ایجاد شده به تشخیص مدیریت های استانی این دوره به یکی از دو صورت متمرکز یا غیر متمرکز برگزار می شود.

وی اظهارداشت: جهت برگزاری دوره به صورت غیر متمرکز محتواهای مورد نیاز داوطلبان ورود به حوزه های علمیه پیش از این تهیه و از هم اکنون در سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به آدرس www.tahzib.ismc.ir  بارگذاری شده است.

لازم به یادآوری است که طلابی که پس از شروع نیم‌سال اول پذیرش می‌شوند باید قبل از آغاز نیم‌سال دوم این دوره را بگذرانند.

آیین نامه میثاق طلبگی ۱

tahzib.ismc.ir/uploads/aenname-misagh۱.pdf

شرح وظایف مسئولان گروه ها

tahzib.ismc.ir/uploads/vazaef-misagh۱.pdf

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 0
    هیچ کدوم از لینکا کار نمیکنه!!
  • رشید IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام لطفا بفرمایید کجا هستند این محتوای طرح میثاق کل سایت رو زیر و رو کردم نمیشد قشنگ لینکی بگذارید امان از شما