جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمله به شیعیان نیجریه محرم ۱۴۴2

حوزه/ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور پیامی کشتار عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را توسط نیروهای نظامی نیجریه محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور پیامی کشتار عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را توسط نیروهای نظامی نیجریه محکوم کرد.

مشروح بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ»

حمله بی‌دلیل نیروهای نظامی کشور نیجریه به عزاداران امام حسین(ع) در ایالت کادونا نیجریه که موجب شهادت سه نفر و مجروح شدن ده‌ها عزادار دیگر شد موجب تأسف و اندوه فراوان امت اسلامی شد.
متأسفانه دولت نیجریه که سال‌های متمادی به دنبال محدود کردن فعالیت شیعیان این کشور و سرکوب ایشان است قرنطینه و موضوع سلامت را بهانه‌ای جدید برای تکرار این جنایت‌های یافته و با این بهانه واهی با استفاده از ابزارآلات جنگی در این یورش به کشتار مسلمانان پرداخته است که این رفتار و استفاده از سلاح نظامی جای بسی تعجب داشته و ناقض حقوق اولیه انسانی است.
 لازم به ذکر است، این رفتار پلیس نیجریه با شیعیان این کشور مسبوق به سابقه نیز بوده، چناچه در سال 2015 نیروهای نظامی نیجریه با حمله وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینه صاحب الزمان(عج)، تعداد زیادی از مسلمانان را به شهادت رساندند و علامه شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را در محل سکونت خود در ایالت کادونا به همراه همسرش، دستگیر و علی‌رغم جراحت شدید بدنی، ایشان را در شرایط سخت زندانی کردند.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان نیجریه، از  وزارت محترم امور خارجه، مجامع بین المللی و رهبران ادیان الهی درخواست دارد با استفاده از ابزارهای قانونی ضمن محکومیت این رفتارهای ناقض حقوق بشر به منظور جلوگیری از تکرار این گونه جنایات، مانع از سکوت مجامع جهانی، در قبال این ظلم بزرگ شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صدف IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    اللهم عجل لول یک الفرج