دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بی آزار تهرانی

سخنران هیئت فاطمیون قم گفت: ما باید زهد و دنیاگریزی در سبک زندگی حسینی را به درستی برای مردم و نسل جوان تبیین و تشریح کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام بی آزار تهرانی، دوشنبه شب طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت فاطمیون قم که درفضای باز مسجد مقدس جمکران برگزار می شود با تأکید بر این که در سبک زندگی حسینی، نگاه درستی برپایه آموزه های ناب دینی نسبت به دنیا و آخرت وجود دارد، اظهار داشت: گاهی اوقات وقتی صحبت از زهد و بی رغبتی به دنیا می شود، منظور اشتباهی از سوی برخی افراد برداشت می شود و حال آن که زهد به معنای فقیر بودن و ترویج فقر نیست بلکه مهم این است که انسان در عین برخورداری از ثروت و مواهب دنیوی، بنده دنیا نباشد.

وی افزود: ما باید معنای درست زهد و عدم وابستگی به دنیا در عین زندگی در همین دنیا را برای مردم تشریح کنیم، کما این که در تاریخ هم اگر نگاه کنیم متوجه می شویم که بسیاری از بزرگان ما در عین زهد و بر اساس سیره اهل بیت(ع) در بین مردم زندگی کرده و دست به تولید ثروت زده و آن را در راه خدا و کمک به نیازمندان جامعه خرج می کرده اند.

این خطیب حوزوی همچنین گفت: برخی از یاران امام حسین(ع) خودشان سرمایه دار بوده اند اما از مال و جان و فرزند خویش گذشتند و به گوهر والای معرفت امام رسیدند و با شهادت در کربلا برای همیشه تاریخ جاودانه شدند.

وی ابراز داشت: خوش به سعادت آنها که در رکاب سیدالشهدا(ع) جان فشانی کرده و درس ایثار و آزادگی به همه عالم دادند و خوش به حال شهدای زمان ما به خصوص شهدای مدافع حرم که به تعبیر مقام معظم رهبری اجر شهادت و هجرت در راه خدا را با هم بردند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha