شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محرم

حوزه/ عاطفه حسن نژاد گفت: لازمه یاری کردن و اقتدا به امام حسین(علیه السلام) در زمان حضور امام، ایثار و فداکردن جان بود و وظیفه مردم بعد از شهادت ایشان، حفظ دین از گزند هر نوع خطر و فتنه ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم عاطفه حسن نژاد، در نشست تربیتی به مناسبت عزادارای امام حسین(علیه السلام) که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: براساس روایات، عدم معرفت و شناخت امام  منجر به مرگ جاهلیت می شود، لذا شناخت امام حسین(علیه السلام) برای جامعه اسلامی، امری واجب و ضروری است.

وی ادامه داد: امام حسین(علیه السلام) الگو و اسوه تمام ادوار بشری هستند و شناخت ایشان معطوف به عصر حیات ایشان نیست.

مبلغ حوزه خواهران با بیان اینکه امام حسین(علیه السلام) معنای عملی قرآن کریم است، افزود: تمامی آیات توحیدی، اخلاقی، معاد و قیامت قرآن به صورت عملی در وجود مقدس امام حسین(علیه السلام) متجلی است.

حسن نژاد با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص)«حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ»، تشریح کرد: با توجه به این روایت، عصیان و سرپیچی در برابر امام حسین(علیه السلام) همان عصیان از اوامر نبی مکرم اسلام است و نافرمانی از اوامر الهی نتیجه ای به غیر از آتش جهنم ندارد.

وی با بیان اینکه اقتدا به امام حسین(علیه السلام) در همه زمان ها جاری است، توضیح داد: لازمه یاری کردن و اقتدا به امام حسین(علیه السلام) در زمان حضور امام، ایثار و فداکردن جان بود و وظیفه مردم بعد از شهادت ایشان، حفظ دین از گزند هر نوع خطر و فتنه ای است.

مبلغ حوزه خواهران به اهمیت زیارت وارث در شناخت امام حسین(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: تمام ارزش ها و صفات اولیای الهی، در زیارت و در وجود مبارک حضرت امام حسین(علیه السلام) تحقق یافته است، لذا عظمت وجودی ایشان قابل درک نیست و این مقامات در وجود حضرت از کامل بودن به سمت اکمل شدن حرکت می کند.

حسن نژاد با اشاره به این که معرفت به افراد باعث حب و عشق به آنان می شود، بیان کرد: وجود امام حسین(علیه السلام) سراسر زیبایی و خوبی است و معرفت و شناخت به این همه جمال و حسن، قلب ها را مجذوب و عاشق حضرت می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha