جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام حسین(ع)

حوزه/ صمدلویی با بیان اینکه تحلیل ماجرای کربلا وجوه فراوانی دارد و هرکس به اندازه علم خود از این مائده الهی بهره مند می‌شود، گفت: وظیفه محققان و پژوهشگران آن است که عالی ترین مراتب را درباره نهضت کربلا تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی شیرین صمدلویی، امروز در ششمین روز از عزاداری محرم که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد به روایتی از امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت می‌فرمایند «خاندان عصمت و طهارت را بر بالاترین وجه قرآنی تفسیر کنید و اگر خواستید  آنها را مصداق آیه‌ای قرار بدهید عالی‌ترین مرحله مصداقی را آنها بدانید و اگر بنا باشد در تفسیر مفهومی از آیات استمداد کنید برجسته ترین مفهوم و لطیف ترین مفهوم که از گزند مادیت و نقص و عیب منزه است آن را همراه ولایت تفسیر کنید».

کارشناس فرهنگی با بیان اینکه تحلیل ماجرای کربلا وجوه فراوانی دارد و هرکس به اندازه علم خود از این مائده الهی بهره مند می‌شود، اضافه کرد: وظیفه محققان و پژوهشگران آن است که عالی ترین مراتب را درباره نهضت کربلا تبیین کنند.

وی ادامه داد: جریان ظلم ستیزی، حمایت از عدل و دفاع از محرومان و مستضعفان، جز اهداف قیام عاشورا بود، اما مهم‌تر از همه این است که امام حسین (ع) حرکت خود را از منظر عبادت و رسیدن به خدای متعال می‌داند.

صمدلویی اظهار کرد: حضرت امام حسین(ع) نهضت جهانی کربلا را که عدل پروری، ظلم ستیزی و رعایت حقوق محرومان و ملت‌های ستمدیده است، از روی عبادت عاشقانه انجام دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha