چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یورش نیروهای نظامی هند به دستجات عزاداری حسینی در کشمیر

حوزه/ در ادامه سرکوب عزاداران در گوندی حسیبوت کشمیر و دیگر مناطق این شهر ، افراد زیادی دستگیر شدند. عزاداران شعارهای «ما آزادی می‌خواهیم» سر دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kmsnews؛ دستجات عزاداری حسینی در جامو و کشمیر در ایام محرم به تظاهرات ضداستبدادی علیه نیروهای هندی تبدیل شد و در مناطق مختلف شهر سرنگار، پایتخت کشمیر، شعارهای مختلفی از سوی حامیان آزادی، علیه اشغال دره کشمیر و سرکوبگری نظامیان هندی سر داده شد.

مراسم محرم در گوندی حسیبوت، حسن‌آباد و دیگر مناطق سرنگار به خیابان‌ها کشیده شد. عزاداران معترض فریاد زدند که هند با استفاده از سرکوب و قدرت نظامی، آینده سیاسی خود را رقم زده است.

عزاداران شعارهای «ما آزادی می خواهیم» سر دادند.

در ادامه سرکوب علیه عزاداران در گوندی حسیبوت و دیگر مناطق این شهر، افراد زیادی دستگیر شدند. پلیس هند به منزل عزاداران یورش برده و چند تن را دستگیر کرده است. پلیس اذعان کرد که دست کم دو نفر پس از نمایش فیلم عزاداری‌ها در رسانه‌های اجتماعی دستگیر شدند.

رسانه‌های محلی همچنین از حمله نیروهای نظامی هند به دستجات عزاداری محرم در زوریگوند در بوگدام خبر دادند. سربازان به روی عزاداران گازهای اشک آور ، و نارنجک دودزا و اشک آور شلیک کردند. آنها بسیاری از عزاداران را کتک زدند اما نتوانستند جلوی راهپیمایی را بگیرند. در این حمله جمعی از عزاداران مجروح شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha